Klassicförsäkring streetfighter

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Hej!

Undrar om någon lyckats få en classicförsäkring på Bilsport och MC för en fighter.

På deras sida står följande:

"Classica" är försäkringen för dig som äger en mc eller mc-scooter som är 20 år eller äldre. Fordonet ska vara i fint skick och inte ombyggt. Vi accepterar dock vissa små förändringar t ex omlackering, ljuddämparbyte, påmonterade kåpor och sadelbyte. Förändringar som chassiförändringar och byte av framgaffel accepterar vi inte.

Jag anser mig inte ha gjort några "Chassiförändringar" genom att sätta dit ett crosstyre. Accepteras också avmonterade kåpor. Man måste ju skicka in två bilder på hojen för att den ska få godkänt.

MVH
Mattias

matte_mannen skrev:
2448019 Hej!

Undrar om någon lyckats få en classicförsäkring på Bilsport och MC för en fighter.

På deras sida står följande:

"Classica" är försäkringen för dig som äger en mc eller mc-scooter som är 20 år eller äldre. Fordonet ska vara i fint skick och inte ombyggt. Vi accepterar dock vissa små förändringar t ex omlackering, ljuddämparbyte, påmonterade kåpor och sadelbyte. Förändringar som chassiförändringar och byte av framgaffel accepterar vi inte.

Jag anser mig inte ha gjort några "Chassiförändringar" genom att sätta dit ett crosstyre. Accepteras också avmonterade kåpor. Man måste ju skicka in två bilder på hojen för att den ska få godkänt.

MVH
Mattias

de är nog en tolkningsfråga för dom, kanske kanske inte.

Ja villkoren känns helt klart lite godtyckliga...
Får väl ta och snygga till den lite och slänga iväg 2 lätt "bluriga" bilder :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...