Klass 7?

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Om jag ska köpa en Hayabusa, R1, R6, GSX-R 1000, 750, 600 eller någon annan hoj i den klassen (klass7) blir det samma kostnad i försäkring på alla hojar eller görs det skillnad på klass 7 hojar och klass 7 hojar ex statistik med olyckor och stölder mm?

Jarle skrev:
Om jag ska köpa en Hayabusa, R1, R6, GSX-R 1000, 750, 600 eller någon annan hoj i den klassen (klass7) blir det samma kostnad i försäkring på alla hojar eller görs det skillnad på klass 7 hojar och klass 7 hojar ex statistik med olyckor och stölder mm?

Klart det finns lite variation. Dock har jag på flera bolag fått exakt samma premie på både R1 o R6.

Det är inte samma pris på dom,kan skilja en heldel,skulle bli mycket dyrare för mig att ha en gsxr1000 än en r1 hos länsförs ifjol tillex....

Klass 1-7 stuket verkar va som bortblåst, dom flesta har klass 1-13, så ingen av de hojar du nämde av nyare modell ligger i klass 7!

klassningen 1-7 har gått ur systemet ...

fom 2004 är det klass 1-19
Min Daytona 600 -03 är klass 13

Läste lite om det där i Bike.. Var det inte skillnad på hojens ålder och "olyckshistorik" också? Eller jag kanske blandade ihop det med något annat... :)

Hoppas det blir vettigare försäkringar för en del av er nu iaf! Att alla får lägre premier är väl inte till att tänka på... *suck*

Holger skrev:
tro vart min hamnar då,tidigare klass 7........

Ja du !
det gammla systemet går inte att översätta till det nya du får kolla med försäkringsbolagen.
vet att det va typ bara 3-4 stycken som var i klass19

*Fan Har läst listan någonstans men kan inte komma på var :fyllisar

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...