Klass 5, 6 och 7 vilka mc's ?

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Undrar lite över vad för MC jag skall köpa, jag vill ha en som orkar med 2 st men inte är för överjäkligt tung att köra, den skall vara av sport/touring stuket med betoning på sport. Vad skall jag titta på för modeller för att komma ner i klass 6 lr 5, klass 7 är ju alldeles för dyrt att försäkra i. Någon som vet skillnader mellan klasserna i pris (på ett ungefär) ? Börjar snart grina över alla j***a priser man får. Tips och funderingar tack :)

TRX - klass 5...tyvärr sitter inte passageraren särskilt skönt

Annars låter väl nån VFR 750 (tidigt 90-tal) som ett vettigt val. Tror de brukar hamna i klass 6

Lite overkill att starta en ny tråd för det här, så jag spammar på lite här istället. Nån som har koll på vilken klass en ducati 748 (motsv) 95-98 nånstans skulle hamna i?

20SK skrev:
Undrar lite över vad för MC jag skall köpa, jag vill ha en som orkar med 2 st men inte är för överjäkligt tung att köra, den skall vara av sport/touring stuket med betoning på sport. Vad skall jag titta på för modeller för att komma ner i klass 6 lr 5, klass 7 är ju alldeles för dyrt att försäkra i. Någon som vet skillnader mellan klasserna i pris (på ett ungefär) ? Börjar snart grina över alla j***a priser man får. Tips och funderingar tack :)

Kör en BMW K1200RS Sport-Touring.. 130Hk
IF Märkesförsäkring: 4.045 kr/år. hel försäkring inkl. personskada

Priset är Stockholm uanset hur gammal du är!

That´s IT!

Köp en Fazer 600. Går i försäkringsklass 5 men har egentligen fler hästar än så, det står fel i alla regbevis. Teoretiskt en 6:a. Går rätt bra att åka två på. Bra kvalitet.

Nyrre skrev:
Lite overkill att starta en ny tråd för det här, så jag spammar på lite här istället. Nån som har koll på vilken klass en ducati 748 (motsv) 95-98 nånstans skulle hamna i?

iom att den förmodligen är feltypad som de flesta duccar mellan 96 o 98 så hamnar den förmodligen i klass 3, precis som min 916 :)

*/ ?>
Back