Klart som korvspad???

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Brassade ett par varmkorvar (kokta) nu innan jag kilar ut i verkstaden.
Nu funderar jag på att låta korvkastrullen stå kvar med spisplattan på ettans växel (alla plattor är sexväxlade utom stora som är tålvpet :yoparty ) så att man kan slinka in och slänga i en slang närhelst man blir sugen under kvällen.
Man orkar ju inte vänta en gång till på att det ska bli varmt.
Är det tillrådigt eller börjar det bli kollijoxgrejjer i korvspadet man inte bör få i sig? Hur länge rockar spadet och vilken temperatur är optimalt? Hilfe!

Ta med korven ut i garaget istället.
Bara att brassa på med skärbrännaren när du blir sugen.

Koka korven? Jag brukar äta rå korv med korvbröd. Men sen är jag ovanligt lat när det gäller att laga mat också... :3freak

Korvgubbar har nog sitt vatten i i många timmar.

Släng i lite lök oxå så har du lite mer smak på korven = mumma

Fick ett hett flashback från ett barndomsminne, varmkorv i termos vid lokala hockeyrinken :)

edit: sär skrivning.

Last edited:
NoicE skrev:
2098742 Fick ett hett flashback från ett barndomsminne, varmkorv i termos vid lokala hockeyrinken :)

edit: sär skrivning.

Haha...fonkar klockers. Koka korv i en Perkulatorbryggare går fint det med.

Hornet_600 skrev:
2098767 Haha...fonkar klockers. Koka korv i en Perkulatorbryggare går fint det med.

Det är ju fantastiskt, men smakar det inte kaffe?
Man skulle bara ha den till mat kanske... makaroner osv...
Har du provat fiskpinnar och hamburgare i brödrosten?
Min bror är typ elitkock och han brukar göra det :lol

Korv tillreds med fördel i ett vanligt 220 vägguttag! 1 gaffel i varje ände av korven, på med en banankontakt och sen in i väggen i ca 5 sekunder så har du en prima korv, varm å go!!!

Bifogat

• sportkorv.JPG
    sportkorv.JPG
    7.9 KB · Visningar: 60
Sundance Kid skrev:
2098852 Korv tillreds med fördel i ett vanligt 220 vägguttag! 1 gaffel i varje ände av korven, på med en banankontakt och sen in i väggen i ca 5 sekunder så har du en prima korv, varm å go!!!

Funkar det utan att propparna går osv?

Sundance Kid skrev:
2098856 Jorrå... d ska inte vara några problem.. Vi gjorde det i skolan å d va ingen propp som gick där inte!

Ska snickra ihop en lite fin korvkokare tror jag, undrar vad resistansen i en korv är?

NoicE skrev:
2098832Har du provat fiskpinnar och hamburgare i brödrosten?
Min bror är typ elitkock och han brukar göra det :lol
Annars så är våffeljärn ett grymt underskattat köksredskap. :hihi

NoicE skrev:
2098875 Ska snickra ihop en lite fin korvkokare tror jag, undrar vad resistansen i en korv är?

Vi har brassat falukorv med 230V och det gick finfint...ska vara en helvetes bratwurst innan du blåser en 10A säkring... :lol

Ett litet behändigt mellanmål är att ha en burk bullens pilsnerkorv inklämd vid cyllarna på hojen i några kilometer, man får prova sig fram. Luftkylda hojar värmer korven fortare. Sen är det bara att avnjuta vid vägkanten. :)

http://www.bullens.se/

Hornet_600 skrev:
2098909 Ett litet behändigt mellanmål är att ha en burk bullens pilsnerkorv inklämd vid cyllarna på hojen i några kilometer, man får prova sig fram. Luftkylda hojar värmer korven fortare. Sen är det bara att avnjuta vid vägkanten. :)

http://www.bullens.se/

Ahhh....Kronans risotti fastkilad bakom grenröret på en Volvo BM600 traktor med personaltransportsläp, vilka fina lumparminnen det väcker. :yoparty

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back