Klart hon inte ljuger.

• Thread starter Thread starter VBK
  • Start date Start date
är väl smart av Säpo att hålla en del för sig själv, politiker är inte att lita på,
Men att säpo vetat hela tiden kan man gissa, annars kan de lika väl lägga ner..

Vi vet ju inte vad nuvarande regeringen känner till egentligen. Det är ju full möjligt att man från USAs sida informerat den tidigare socialdemokratiska regeringen i slutet på 90- talet när övervakningen sattes på olika håll och kanter i världen och att informationen därefter inte kommit till den borgerliga regeringens sida tillkänna.

Det är även möjligt och kanske t om troligt att politikerna har hållits utanför denna information av SÄPO och berörd USA myndighet. Det vill säga att inget av blocken visste vad som pågått. Så som jag misstänker att SÄPO jobbar tror jag knappast att de informerar en sittande regering om allt de sysslar med.

När de nu förnekar så öppnar det ju för att några kan få en påföljd, hade ju varit enklare att säga att de kände till det.

Jag tror de har en egen fin lina till FRA :)

Natopolare och allt :tungan

är väl smart av Säpo att hålla en del för sig själv, politiker är inte att lita på,
Men att säpo vetat hela tiden kan man gissa, annars kan de lika väl lägga ner..

Ajabaja, inte ifrågasätta SÄPO :eek:

– Jag blev faktiskt lite illa berörd av påhoppen. Det är oförskämt att påstå att vi är inkompetenta. Det är väldigt få som har insyn i vår verksamhet. Att då utge sig för att vara förtåsigpåare och säga vilka prioriteringar vi gör … det är att gå för långt.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/danielsson-fornekar-att-usa-informerat-sapo-1.1205708

Det lär väl vara en påverkad Bodström som, från stureplansvimlet, lovat amerikanarna detta över telefonen och sedan glömt att berätta det för resten av partikamraterna.

När detta först presenterades (denna gång, detta kom fram för 3 år sedan men ingen brydde sig) så viftade Beatrice Ask bort detta snabbt med att: "Detta är en polisiär fråga och inte en politisk" och nu ca 1 vecka senare är det en politisk fråga :rolleyes:

Är där någon som på fullt allvar tror att säpo inte visste något?

Om jänkarna mot förmodan inte berättat detta borde SÄPOs egen bevakning ha noterat detta. Jag har ju sett diskreta herrar fota och smyga omkring ambassaden när man uppehåller sig i närheten, då kan SÄPO omöjligen ha missat dem. Dessutom kan man ju hoppas att amerikanerna fått några uppslag vid all sin spaning och då är gängse ordning att de går med infon till SÄPO och låta de spana vidare...

Jag fattar inte vad problemet är. Ge jänkarna fria händer så att de kan fortsätta rädda världen.

Var det någon i detta land som verkligen trodde att Jänkarna INTE hade koll? Seriöst?

Klart som fasen att de håller sig lite uppdaterade" :tummenupp

Det är klart de inte litar på politiker när det gäller rikets säkerhet.

Sedan tror jag att amerikanare överlag tycker att de har rätt till att göra sådant i mindre obetydliga länder.

Det är klart de inte litar på politiker när det gäller rikets säkerhet.

Sedan tror jag att amerikanare överlag tycker att de har rätt till att göra sådant i mindre obetydliga länder.

de tycker nog att de har än mer rätt att göra det i betydliga länder, kan ju tycka att de skötte det hela bättre i ett så fredligt land, om nu inte det är Sverige som klantat till det, nu blir det hela en historia som tar resurser.

Fråga är bara vad Reinfelt ska göra åt det. Skicka hem USA's ambassadör? Ringa Obama och säga att han e taskig som gör sådär? Gömma sin under skrivbordet och knyta näven i fickan tills folk slutar prata om det? Jag tror på den sista. :)

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär