Att räkna dom där jäkla t-tröjorna tog all fokus, hörde inte ett skit vad kärringen babblade om så jag blev helt rökt. Jag kan således varken förstå mig på kvinnor eller räkna... bilkörningen går så där...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Poängen är väl att visa hur pass mycket fokus man tappar så snart man behöver tänka på något annat. Fastän du upplever att du har ögonen på vägen så ligger ditt fokus på samtalet, fastän ögonen är vid öppna och tittar framåt så ser man inte självklarheter. Du kan inte vara fullt fokuserad på trafiksäkerhet samtidigt som du håller ett samtal. Du kan inte sitta och fundera på alla faror och samtidigt föra en konversation.
Fokuserar man på samtalet istället för bilkörningen när man sitter bakom ratten så ska man stanna bilen omedelbart.
Om jag kör bil och pratar i telefon så är jag ju inte fokuserad på samtalet utan fortfarande främst fokuserad på bilkörningen och låter bara en mindre del av min uppmärksamhet tas av samtalet.
Hade varit mer intressant med ett verklighetsförankrat test. I trafiken behöver jag inte hålla reda på VILKA faror som finns eller vilken färg de har. Det enda jag behöver fokusera på är rörliga föremål eller möjliga faror och situationer.
Om jag kan prata i telefon medan jag frambringar ett fordon i trafik? Nej jag är man, avsaknaden av simultankapacitet är total trots att det påstås att det är ett krav i mitt yrke.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |