Klarade teorin för B idag

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Klarade teorin för B idag, uppkörning på måndag 22 vad ska man kunna?

Wiiihaa. Fan vad nervöst det var när man tryckte på "Avsluta prov" knappen, har ju gjort det tidigare för MC och klarat men det var ju 2 år sedan. Såå jäkla skönt att ha klarat det! :banana

Lägger till en fråga i tråden då jag idag lyckades få tag på en uppkörningstid på måndag den 22 maj. Vad är det lite mera exakt jag bör kunna/tänka på? Hur går säkerhetskontrollen till? Hur länge kör man? Vad är det för olika tester dom "utsätter" en för?

Tacksam för svar.

Last edited:
Nilsson_ skrev:
2167224 Wiiihaa. Fan vad nervöst det var när man tryckte på "Avsluta prov" knappen, har ju gjort det tidigare för MC och klarat men det var ju 2 år sedan. Såå jäkla skönt att ha klarat det! :banana

Hoppas du fixar uppkörningen oxå! :banana

FallenAngel skrev:
2167241 Hoppas du fixar uppkörningen oxå! :banana

Uppkörningen är ju den enkla biten :tummenupp

Själv ska jag skriva för A på tisdag, börjar bli smått nervös. Måste försöka komma iväg och göra lite pärmar och sådant också... Har inte gjort det än, dock har gjort ett testprov och det fick jag godkännt på...

Edit: Glömde..... Grattis!!! :tungan

Jag "uppar" tråden då jag lade till ett par frågor! Tacksam om någon kan svara på dem. :fyllisar

När du kör så utan att vara för stirrig så tittar du i alla tre speglarna och dödavinklen på gränsen till överdrivet så läraren inte kan missa det vilket det finns exempel på att dem har lyckats göra, och ger inte godkänt.

Dom försöker ju köra i så många olika miljöer som möjligt, typ stadstrafik, landsvägskörning, bostadsområde sen har du ju backning runt hörn, start i backe och sånna där saker.
Ta det lugnt och ha bra uppsikt så går det bra! Lycka till!

Edit: Jag var ute å körde ca. 30-35min har jag för mig, brukar väl ligga på 30-45min skulle jag gissa.

Sådär då. Då var även uppkörningen kirrad då :D Körde i ca: 25 minuter sen var det färdigt, inspektören hade inget att klaga på. Så jäkla skönt att ha körkort för Bil alltså, sporthoj är ju inte precis något bra transportmedel när man ska ha grejer med sig utan funkar ju bäst för nöjes-turer!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg