Klarade sig från rattfylla!!!

• Thread starter Thread starter VBK
  • Start date Start date
Självklart ska han inte dömmas för rattfylal för att ha kör sin sons eldrivna leksaksbil på fyllan. Löjligt ju.

Det var väl en jävla tur att han inte åkte dit för det. Använd gärna mina skattepengar till riktigt polisarbete istället...

Har faktiskt för mig att det va en här inne på SH som va den åtalade.:va
(Rätta mig om jag har fel)
Bra att han inte blev fälld, åka dit för rattfylla för en batterileksak. Löjligt

Tur att polisen inte såg när hans 5-årige son körde, då hade 5-åringen blivit åtalad för olovlig körning :yoparty

Tolkade det först som att du tyckte det var dåligt att han inte blev dömd.
Sen läste jag igen och fattade!

Självklart ska han inte bli dömd. Isf borde man kunna bli dömd för spring-fylla också iom att det kan gå fortare än 5 km/h som leksaken gick i!

Tolkade det först som att du tyckte det var dåligt att han inte blev dömd.
Sen läste jag igen och fattade!

Självklart ska han inte bli dömd. Isf borde man kunna bli dömd för spring-fylla också iom att det kan gå fortare än 5 km/h som leksaken gick i!

Okey nu var den eldriven och kanske inte går fortare än 10km/h men tycker ni han borde åkt dit om det var en 14e , alltså en bensindriven som går i ca 25km/h?

Okey nu var den eldriven och kanske inte går fortare än 10km/h men tycker ni han borde åkt dit om det var en 14e , alltså en bensindriven som går i ca 25km/h?

Ja det tycker jag.

Helt enkelt av den anledningen att den går fortare än gånghastighet och har betydligt större möjlighet att skada andra personer.

Frågan är väl om Polis/Åklagare ens skall ta i detta med leksakmc som rattfylla öht detta tycker iaf jag är fruktansvärt slöseri med resurser.

Fick min TT600r stulen för ett år sedan och min övervakningskamera i carporten fick hyfsade bilder på 3 ligister i 16-18 års åldern, polisen lade ner ärendet i "brist på bevis" men förklarade att man ej hade resurser att utreda lågprioriterade brott:mad:

Men dom var väl ute och jagade nån som kört RC bil alkokolpåverkad eller nån som lekt med sitt barns leksak:huvet :huvet

Har hört någon liknande historia fast då med en berusad gubbe i permobil. Tror han fick rätt tillslut.

Lite OT, men blir det böter om jag cyklar 50km/t i en 30 zon?

Svar: Ja

eftersom cykel räknas som ett fortskaffningsmedel så måste den hålla sig inom begränsad hastighet, men om du springer snabbare än 30 så klarar du dig fnit =)

kan det vart kvinnliga poliser...? å andra sidan kan du gott å väl bli av med lappen när du GÅR full så IGENTLIGEN varför inte....men haelt klart störtlöjligt

Risk att bli av med lappen om man en ute o går packad? hur kan de vara möjligt?

Ja det tycker jag.

Helt enkelt av den anledningen att den går fortare än gånghastighet och har betydligt större möjlighet att skada andra personer.

Jo fast då borde man ju kunna åka på rattfylla med skateboard cykel osv också.

Ibland är poliser bra roliga.

Frågan är väl om Polis/Åklagare ens skall ta i detta med leksakmc som rattfylla öht detta tycker iaf jag är fruktansvärt slöseri med resurser.

Fick min TT600r stulen för ett år sedan och min övervakningskamera i carporten fick hyfsade bilder på 3 ligister i 16-18 års åldern, polisen lade ner ärendet i "brist på bevis" men förklarade att man ej hade resurser att utreda lågprioriterade brott:mad:

Men dom var väl ute och jagade nån som kört RC bil alkokolpåverkad eller nån som lekt med sitt barns leksak:huvet :huvet

Hade inbrott på firman: En känd tjyv blev igenkänd flyende från platsen, han hade lämnat blodspår och skoavtryck i nysnön.

"Förundersökning nedlagd"....:confused:
Inte enda gången liknande händer...

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back