Klara av söndagångest

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Så fort frukosten klarats av på söndagsmorgonen börjar den komma krypandes, söndagsångesten... Kall och allmänt jävlig. All press på vad man ska ha gjort i helgen kommer på ett bräde. Även om man har en helg med planerat ingenting så kommer ångesten.

Hjälp mig uppskatta den sjunde dagen längre än till frukost!

Sann söndagsångest skall givetvis innefatta avsevärda problem att somna ikväll annars är det inte äkta söndagsångest. Det ska inte spela någon roll hur trött man är när man masar sig ur soffan efter söndagens risiga TV-deckare för så fort man lägger huvudet mot kudden skall söndagsångesten skölja över en igen med oöverträffad kraft.

Allt annat är bara låtsas-söndags-ångest!

Ja, du kan ju alltid tänka på mig som hittills har tillbringat helgen med att städa huset, installera om arg dator, riva ned halva bilen för o plocka loss motorvärmaren som jag med 99% sannolikhet ej kommer få igång. Om jag inte vill gå till jobbet måste jag plocka ihop skiten igen!

Det fina i kråksången är att jag inte får ut XR:en så jag slipper o köra hoj denna helgen också, det står ju en trasig bil på pallbockar framför.

:tungan

Edit: O inte känner jag mig ett skit duktig ändå.. men ikväll blir det en öl o nån draja!

Last edited:
Är det inte också ett krav på att äkta söndagsångest även skall innefatta ett visst mått av baksmälla?

Är det inte också ett krav på att äkta söndagsångest även skall innefatta ett visst mått av baksmälla?

Näe, då är det bakisångest snarare. Söndagsångest skall mer bero på den bistra insikten att helgen försvunnit i ett nafs och att man måste återgå till arbetet dagen efter.

Fick en Piggelin av tjejen nyss. Blev lite bättre.

Korvgubbe. Precis, du har förstått vad jag menar.

Sann söndagsångest skall givetvis innefatta avsevärda problem att somna ikväll annars är det inte äkta söndagsångest. Det ska inte spela någon roll hur trött man är när man masar sig ur soffan efter söndagens risiga TV-deckare för så fort man lägger huvudet mot kudden skall söndagsångesten skölja över en igen med oöverträffad kraft.

Allt annat är bara låtsas-söndags-ångest!
Givetvis så sover man knappt en blund på hela natten och är helt slut när man masar sig till jobbet nästa morgon.

Dom enklaste uppgifterna blir omöjliga att utföra och det känns som alla rycker och sliter i dig hela tiden.

Kallsvett, yrsel, hunger och illamående.

Det är tecken på äkta Söndagsångest.

fan va negativa ni ska va ,,, har i stort sett vaknat o fått i mig brunch , sen till kvällen ska man nog laga en kebabgryta ,, o se fram emot en ledig vecka givetvis (betald)

fan va negativa ni ska va ,,, har i stort sett vaknat o fått i mig brunch , sen till kvällen ska man nog laga en kebabgryta ,, o se fram emot en ledig vecka givetvis (betald)
Du kan vara lugn, sådana som dig drabbas sällan av detta, det är mycket vanligare hos drivna, ansvarsfulla framgångsrika människor.

Gå och mys på sofflocket och ha en bra dag :krama

inte mitt fel att vi är lediga varannan vecka med fullt betalt,, men det är snart slut vecka 45 kommer min första morgonvecka på jag vet inte hur länge ,, då sjklart kommer jag sålla mig till er dödliga

En fet dag utomhus rekommenderas på söndagar!
Vid havet eller i skogen, ut och titta vad naturen har att erbjuda! En skog kan bara vara en skog, men det finns häftiga ställen, leder, stigar m.m.
Havet är helt jäkla underbart att ha i närheten, samma sak där, ut och upptäck lite!

En promenad tänkt på 20min kan istället bli 3 timmar!

Om man inte har något inplanerat så kommer ju ångesten som ett brev på posten om man itne har något roligt att se fram emot på måndagen. Se till att skaffa dig lite merjobb på helgen, storstäda lägenheten tex eller hjälp nån jävel att flytta.
Fysiskt arbete får bort ångesten på direkten, bara sätta igång och göra något.
Ligga och lata sig eller spela WoW *samma sak* är ju för fan inget att ägna sig åt, eller?

Jag har ångest. Vaknar upp hos polaren efter en natts hårt krökande med en irriterande betongkepa. Nu ligger man och kollar Baywatch och ska försöka hinna se en rulle innan jag måste fara iväg till tåget mot Uppsala tillbaka till luckan! Hatar söndagar...

Havet är helt jäkla underbart att ha i närheten, samma sak där, ut och upptäck lite!

En promenad tänkt på 20min kan istället bli 3 timmar!

Låter knepigt promenera på havet?:va

haha, var bara tvungen :D

Så fort frukosten klarats av på söndagsmorgonen börjar den komma krypandes, söndagsångesten... Kall och allmänt jävlig. All press på vad man ska ha gjort i helgen kommer på ett bräde. Även om man har en helg med planerat ingenting så kommer ångesten.

Hjälp mig uppskatta den sjunde dagen längre än till frukost!
Du lider av en svår depression och bör genast uppsöka en psykolog. Detta är inget att skämta om eller raljera över.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg