Klantigheter???

Goose skrev:
Jag hoppas att Du aldrig får kortet, mest troligt tar du det någon gång, men Du kommer att, oavsett kort eller ej, vara en riskfaktor på vägarna, dels för alla fotgängare, bilister samt oss andra dvs seriösa hojåkare som aldrig skulle tänka tanken att köra hoj(eller bil) onykter oavsett om en tjej retar en....skrämmande.........Hoppas att Du missar lappen grabben.

Men jag kommer nog att hålla avstånd till alla zx7r som jag ser i Märsta framgent.säger det igen, skrämmande :huvet

Ta och tagga ner lite! :)

Självklart är det jävligt fel att köra onykter. Killen verkar ju dock inse att han gjort fel och ångrar sig.

Håller med alla som anser att trådskaparn bör sälja hojen och satsa pengarna på antabus istället! Jag blir lika förbannad varenda gång jag ser att något rattfyllo kör ihjäl någon, att dom dessutom sällan får särskilt svidande straff gör ju knappast att man slappnar av!
Att bara komma på idén att avreagera sig med bil/mc i trafiken när man är förbannad är i sig en livsfarlig idé, både för dig och alla stackare i omgivningen. Och att dessutom göra det onykter...

Och ni som försvarar honom: Den dag ni blir påkörda av någon som kör onykter kanske ni ändrar åsikt, eller förlorar någon nära av samma anledning! Men jag hoppas att ni kommer till insikt innan det händer!

Hoztic skrev:
Javisst, ber man bara om förlåt efteråt så är allt tillåtet, eller hur va de nu? :va

Ja för det va det ja sa!

Faktum är att killen gjorde en jävligt dum grej dock kom ingen annan till skada än han själv. Han inser att han gjort fel och kommer enligt egen utsago inte att göra det igen.

Eller vafan klart han ska arkebuseras.

Man kanske lär sig av sina misstag!?... han inser att det var en jävla dum grej och rätt åt honom att han vurpa innan 20 m så han inte kom längre.. kunde slutat illa. men nu eftersom det inte gjorde det bara för honom själv så ge fan iatt klanka ner honom så inåthelvete , han fattar nog vilket jävla misstag han gjorde !.. och till tråd startaren ; ge fan i att köra hoj/bil/båt eller vad som helst onykter ...

MostWanted skrev:
Du har inte studerat din egen åldersgrupp det är väll dem å 10år äldre gubbar som dig som tar lättast på alkohol och fordon.

Bara för att man tillhör en viss åldersgrupp (svårt att välja) måste man väl inte ta till sig den gruppens seder och bruk? Eller rättfärdiga dom?

MostWanted skrev:
Du har inte studerat din egen åldersgrupp det är väll dem å 10år äldre gubbar som dig som tar lättast på alkohol och fordon.

Kul kille, Var har du hittat den statistiken, eller var det bara någonting som dök upp i ditt huvud när du inte hade något vettigt att skriva...... :huvet

Hoztic skrev:
Bara för att man tillhör en viss åldersgrupp (svårt att välja) måste man väl inte ta till sig den gruppens seder och bruk? Eller rättfärdiga dom?
När jag tänker efter så var det nästan så. Men tror att det finns fler som ofta kör fulla.

Heh, ja vad ska man säga. Måste vart ganska slirig om du tappa hojen 4ggr så det avr tur att du inte kom så långt. Dock så har du ju förstått att det du gjorde var helt galet och det var tur att ingen annan skadades.
Lycka till med lappen.

Goose skrev:
Kul kille, Var har du hittat den statistiken, eller var det bara någonting som dök upp i ditt huvud när du inte hade något vettigt att skriva...... :huvet

99,4% av all statistik är påhittad inom trettiosju sekunder innan den återges. :fakta

Goose skrev:
Varför är det alltid någon som äger en 125 á som accepterar beteendet av att köra onykter.........Sirmiro väx upp och acceptera att vi normala människor inte accepterar att folk kör omkring onyktra.......Swedie......ta bort denna tråd så vi slipper se alla idioter som tycker synd om frallan81 för att han misslyckades med att ta ut sin hoj i onyktert tilllstånd,,,ojojoj vad synd det är om den lilla människan...........nyktra till för fan istället

Men herregud, måste jag skriva ut att det var ironi inblandat? Måste jag byta ut min MC för att få mer respekt? Tycker inte jag behöver mycket mer än en 125a för att kunna leka ute på vägar, finns endå ingen mening att gå över 200... Om du ger mig pengarna kan jag gå iväg och handla en R1a idag...

Jag skulle ALDRIG acceptera en person som kör onykter, men jag dömer heller inte en person som gör ett misstag, och jag dömer ABSOLUT INTE en person som gör ett misstag och sen frågar andra hur han kan lösa det!

Vad är det för J***A fel att våga stötta folk, och hoppas att det går bra för dem, bara för de gjort ett misstag?
Han kom inte mer än 20meter, vilket kan få honom att inse att han inte ska ut på vägarna onykter! Det är INGEN som ska!! Men har man gjort misstaget utan att någon skada har skett så är det väl bara att se till att det aldrig upprepas! Är det inte bra att få denna "AHA" upplevelse när man krashar efter nån sekund, istället för att klara en vända på stan?

Vill du fortsätta kritisera mig kan du gärna göra det i verkligheten och inte bakom ett namn på internet, för jag står för mina åsikter. Har man en gång gjort fel betyder inte det att man alltid gör fel!

mvh//Micke (som återigen önskar trådskaparen lycka till med uppkörningen)

sirmiro skrev:
Men herregud, måste jag skriva ut att det var ironi inblandat? Måste jag byta ut min MC för att få mer respekt? Tycker inte jag behöver mycket mer än en 125a för att kunna leka ute på vägar, finns endå ingen mening att gå över 200... Om du ger mig pengarna kan jag gå iväg och handla en R1a idag...

Jag skulle ALDRIG acceptera en person som kör onykter, men jag dömer heller inte en person som gör ett misstag, och jag dömer ABSOLUT INTE en person som gör ett misstag och sen frågar andra hur han kan lösa det!

Vad är det för J***A fel att våga stötta folk, och hoppas att det går bra för dem, bara för de gjort ett misstag?
Han kom inte mer än 20meter, vilket kan få honom att inse att han inte ska ut på vägarna onykter! Det är INGEN som ska!! Men har man gjort misstaget utan att någon skada har skett så är det väl bara att se till att det aldrig upprepas! Är det inte bra att få denna "AHA" upplevelse när man krashar efter nån sekund, istället för att klara en vända på stan?

Vill du fortsätta kritisera mig kan du gärna göra det i verkligheten och inte bakom ett namn på internet, för jag står för mina åsikter. Har man en gång gjort fel betyder inte det att man alltid gör fel!

mvh//Micke (som återigen önskar trådskaparen lycka till med uppkörningen)

"Måste jag byta ut min MC för att få mer respekt?"
Nope alla hojåkare som kör nyktra har min respekt

"Vad är det för J***A fel att våga stötta folk"
Inget fel att stötta folk!!! Men de som är onyktra och känner för att avreagera sig (pga att en person retat dom) genom att att sätta sig på sin hoj och köra, har jag inget för, lyckligtvis var denna person så jävla full att han inte ens kom ut från garaget(fan efter att lagt ner hojen första gängen så borde han ha lärt sig,,hehe)

"Men har man gjort misstaget utan att någon skada har skett så är det väl bara att se till att det aldrig upprepas!"
Men tänk tanken att han lyckats komma ut på vägarna och någon oskyldig råkat komma ivägen för denna idiot, hade Du fortfarande tyckt att det var OK, dvs han sa ju att han ångrade sig............yeah right

"Vill du fortsätta kritisera mig kan du gärna göra det i verkligheten och inte bakom ett namn på internet, för jag står för mina åsikter. Har man en gång gjort fel betyder inte det att man alltid gör fel!"

Jag kritiserar inte Dig, bakom ett namn på Internet,,,jag heter också Mikael,,,Verkligheten,,,Ja jag kommer att stå för min åsikter om jag möter Dig på vägarna,,,jag håller helt med om att man ibland gör idiotiska saker och att vissa personer fattar att man inte ska köra onykter, dock visar polisens statistik att de flesta som ertappas onyktra i trafiken har ett problem med alkohol (kan inte ge en länk som verifierar detta)

Förhoppningsvis har en Ninja ägare i Märsta lärt sig en läxa.

Och det är inte starkt att erkänna i ett forum att man tänkte åka ut och avreagera sig på vägarna när man visste att man var onykter,,,,det är bara handlingen som räknas, dvs att han var på väg ut på gatorna med sin hoj............. :huvet

Goose skrev:
"Måste jag byta ut min MC för att få mer respekt?"
Nope alla hojåkare som kör nyktra har min respekt

"Vad är det för J***A fel att våga stötta folk"
Inget fel att stötta folk!!! Men de som är onyktra och känner för att avreagera sig (pga att en person retat dom) genom att att sätta sig på sin hoj och köra, har jag inget för, lyckligtvis var denna person så jävla full att han inte ens kom ut från garaget(fan efter att lagt ner hojen första gängen så borde han ha lärt sig,,hehe)

"Men har man gjort misstaget utan att någon skada har skett så är det väl bara att se till att det aldrig upprepas!"
Men tänk tanken att han lyckats komma ut på vägarna och någon oskyldig råkat komma ivägen för denna idiot, hade Du fortfarande tyckt att det var OK, dvs han sa ju att han ångrade sig............yeah right

"Vill du fortsätta kritisera mig kan du gärna göra det i verkligheten och inte bakom ett namn på internet, för jag står för mina åsikter. Har man en gång gjort fel betyder inte det att man alltid gör fel!"

Jag kritiserar inte Dig, bakom ett namn på Internet,,,jag heter också Mikael,,,Verkligheten,,,Ja jag kommer att stå för min åsikter om jag möter Dig på vägarna,,,jag håller helt med om att man ibland gör idiotiska saker och att vissa personer fattar att man inte ska köra onykter, dock visar polisens statistik att de flesta som ertappas onyktra i trafiken har ett problem med alkohol (kan inte ge en länk som verifierar detta)

Förhoppningsvis har en Ninja ägare i Märsta lärt sig en läxa.

Och det är inte starkt att erkänna i ett forum att man tänkte åka ut och avreagera sig på vägarna när man visste att man var onykter,,,,det är bara handlingen som räknas, dvs att han var på väg ut på gatorna med sin hoj............. :huvet

Då har vi klart upp det då... ;P

Givetvis ska man hålla sig nykter i trafiken, och det är bara att hoppas att alla gör det... =D

Dags att plugga...

mvh//Micke

sirmiro skrev:
Då har vi klart upp det då... ;P

Givetvis ska man hålla sig nykter i trafiken, och det är bara att hoppas att alla gör det... =D

Dags att plugga...

mvh//Micke

Yep, Ha en skön hojsäsong, för det ska jag ha :banana

Lärde mig en liknande läxa när jag slutade nian, en polare blev för full för att ta moppen hem (ren idioti, jag vet) och jag lovade att ta hem den åt honom (en ganska fin MT5:a som han var rädd om).
Tilläggas bör att jag cyklade till festen.
Jag missbedömde en kurva och fick veta hur illa det kan gå.
Nu, 7 år efter det så har jag fortfarande händelsen i huvudet, jag har inte kört onykter sedan dess och har inga planer på det heller.

Konstigt att det ska till så allvarliga saker för att vissa (läs jag) ska fatta en så självklar sak.

Goose skrev:
Jag hoppas att Du aldrig får kortet, mest troligt tar du det någon gång, men Du kommer att, oavsett kort eller ej, vara en riskfaktor på vägarna, dels för alla fotgängare, bilister samt oss andra dvs seriösa hojåkare som aldrig skulle tänka tanken att köra hoj(eller bil) onykter oavsett om en tjej retar en....skrämmande.........Hoppas att Du missar lappen grabben.

Men jag kommer nog att hålla avstånd till alla zx7r som jag ser i Märsta framgent.säger det igen, skrämmande :huvet

Sluta för fan "slå på en som redan ligger"!

Har inte det framgått ganska tydligt att han har insett att det var ett stort misstag och därmed förhoppningsvis lärt sig för resten av livet!

Det behöver man väl inte älta fram och tillbaks, ung. som att "slå in en redan öppen dörr".

Har Ni själva aldrig gjort misstag, mer eller mindre dumma? I så fall är Ni omänskliga för misstag gör ALLA, ÄVEN motorcyklister!

// Niklas

Hoztic skrev:
Håller med alla som anser att trådskaparn bör sälja hojen och satsa pengarna på antabus istället! Jag blir lika förbannad varenda gång jag ser att något rattfyllo kör ihjäl någon, att dom dessutom sällan får särskilt svidande straff gör ju knappast att man slappnar av!
Att bara komma på idén att avreagera sig med bil/mc i trafiken när man är förbannad är i sig en livsfarlig idé, både för dig och alla stackare i omgivningen. Och att dessutom göra det onykter...

Och ni som försvarar honom: Den dag ni blir påkörda av någon som kör onykter kanske ni ändrar åsikt, eller förlorar någon nära av samma anledning! Men jag hoppas att ni kommer till insikt innan det händer!

Att köra onykter är alltid fel, om det råder nog inga delade meningar! Så vitt jag har kunnat utläsa av denna tråden är det INGEN som förvarar beteendet att köra bil/båt/flyg/mc eller annat motordrivet fordon i onyktert tillstånd!

ALLA människor gör misstag, mer eller mindre dumma. Vissa klarar sig undan med blåmärken och ett stukat ego. Andra får betala med livet som insats.

Misstagen har dock en tendens att vara av mer allvarlig karraktär och komma oftare om man är ung. Men vem är förvånad??? Det hör till livets normala cykler. En människa MÅSTE får lov att göra misstag för att lära. Vilket jag tolkar att trådskaparen har gjort!

Sen kan vi ju alltid diskutera antalet trafikanter som dödas av onyktra mc-förare. Utan att ha statistisk belägg för det vågar jag nog påstå att fler personer fick sätta livet till när den minst sagt onyktra lastbilschaufören i Skåne körde mot trafiken än vad onyktra mc-förare tar livet av / år.

Det är ju liksom ganska självmarkerande när man kör hoj onykter, utan stödhjul, till skillnad från bil/buss/lastbil/båt etc. där man kan komma ganska långt (i sträcka räknat) och vara väldigt onykter. Medan en motorcyklist som är onykter sällan tar sig några längre sträckor utan att råka illa ut själv först! Vilket då är självförvållat!

// Niklas

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...