Klantat mig. Rädda mig.

Om skallen börjat bli rund så kan Ventilslippasta (carberundum eller diamantpasta) i hylsan hjälpa betta. Nästa steg är rör-tång - skit i om bulten trasar, den måste ju ut. Sista steget är att svetsa på en mutter :tummenupp

Grejen är den att där siter ingen mutter på nu. Den är av så jag kan bara köra med tång på bulten. Aja, en arbetskamrat snackade ngt om en pinnbultsavdragare som låg på jobb. Får se hur den funkar. Wish me luck :)

[Tim] skrev:
2053652 Grejen är den att där siter ingen mutter på nu. Den är av så jag kan bara köra med tång på bulten. Aja, en arbetskamrat snackade ngt om en pinnbultsavdragare som låg på jobb. Får se hur den funkar. Wish me luck :)

Ibland kan man få 2 muttrar att låsa varandra så att man kan gänga ut men då krävs det ju så mycket kvar av bulten att 2 muttrar får plats.

Nu förstår jag - isf sitter pinnbulten GARANTERAT med gänglåsning som Loctite. Måste värmas, sedan bör det inte vara problem att ta med tång (om den sticker ut tillräckligt)...
I värsta fall får du borra ut den och ev. sätta en Helicoil.

/Allt är skitlätt när man inte själv är drabbad

Om en bit sticker ut (du kunde ju greppa den med polygrip) slipa ner kanterna så du kan greppa med en skiftnyckel.
Annars gör ett spår och ta den med en spårmejsel.

OK, jag tackar och ugar för tipsen. Har även blivit tipsad om att använda en "grisapitt". Kan det vara ngt?
Sen om jag får ut pinnbulten, var får jag tag på en ny? Kan dom tänkas ha det hemma på MC-huset eller Lindströms?

MVH

Nu är bulten ute. Fick svetsa på en mutter och sen gick det ganska lätt.
Synd bara att man måste vänta en vecka på ny pinnbult och O-ring.
Tack för hjälpen!

[Tim] skrev:
2056730 Nu är bulten ute. Fick svetsa på en mutter och sen gick det ganska lätt.
Synd bara att man måste vänta en vecka på ny pinnbult och O-ring.
Tack för hjälpen!
mitonga, dom brukar kunna fixa fram ganska snabbt

Jag har redan beställt hos Lindströms men jag ska tänka på det nästa gång.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back