Kladdigt däck = jätte jobbigt!

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
KTM 690 SMC
Har haft hojjen i en månad snart och var tvungen att prova o bränna lite gummi för o se om det gick, och det gick ju alldeles utmärkt. :rolleyes:

Men nu till det problem som dykt upp, däcket har blivit skit kladdigt och de fastnar massa stenar o skit när jag är ute och åker... om man känner på däcket med handen så känner man att det är kladdigt, även fast det gått två dar sen händelsen. :huvet Så vad kan man göra åt detta? försvinner det med tiden eller?
Säkert en jätte dum fråga, men är tacksam för alla svar! :confused:

Kladdiga däck är väl bra, ju kladdigare desto bättre grepp.

haha ja de kan man ju tycka, men de flyger små grus både hit och dit när man är ute och kör!

Verkar skumt, däcket är kladdigt en pyttestund bara efter en burnis!

mm det trodde jag oxå att de skulle vara, men icke sa nicke :va
har inte den blekaste vad för däck som sitter på nu, förra ägaren sa att det var nått lite billigare däck iaf.
Kan piss kvalite medföra kletet eller?

haha ja de kan man ju tycka, men de flyger små grus både hit och dit när man är ute och kör!

mm det trodde jag oxå att de skulle vara, men icke sa nicke :va
har inte den blekaste vad för däck som sitter på nu, förra ägaren sa att det var nått lite billigare däck iaf.
Kan piss kvalite medföra kletet eller?

Kolla vad det står på sidan av däcket. Jag skulle tippa på att det är ett bankört soft- eller mediumdäck som körts vid fel temperatur för länge och du med din börnis väckte till liv igen. Att det flyger grus är sånt man får leva med för att ha det bästa greppet.

Kolla vad det står på sidan av däcket. Jag skulle tippa på att det är ett bankört soft- eller mediumdäck som körts vid fel temperatur för länge och du med din börnis väckte till liv igen. Att det flyger grus är sånt man får leva med för att ha det bästa greppet.

okej, men är det nått som kommer att försvinna och återgå till det "normala" igen? eller måste jag köpa nytt däck? :gnissla

okej, men är det nått som kommer att försvinna och återgå till det "normala" igen? eller måste jag köpa nytt däck? :gnissla

Det ÄR det normala nu. Visst, fortsätter du fisköra kommer däcket att hårdna igen och du slipper gruset men då får du också betydligt sämre grepp i däcket. Var glad att det är så klistrigt för då vet du att du har ett satans grepp i asfalten. :tummenupp

Tycker du inte om att ha bra grepp så byt däck, så enkelt är det. :)

Det ÄR det normala nu. Visst, fortsätter du fisköra kommer däcket att hårdna igen och du slipper gruset men då får du också betydligt sämre grepp i däcket. Var glad att det är så klistrigt för då vet du att du har ett satans grepp i asfalten.

Tycker du inte om att ha bra grepp så byt däck, så enkelt är det.

Haha okidoki, då får jag tacka så mycket för hjälpen och fortsätta me gummibränning i framtiden också då! :yoparty

har nå halvtouring historia på min.. blir likadan.. :tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard