addex
OFF
fattar inte va du menaraa... på ditt dagis

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
fattar inte va du menaraa... på ditt dagis
Knuffa omkull och en knogbaguette, det tar bättre..ont...![]()
så känns det när man går omkull, fast 28 ggr ondare. Som ett litet tillägg om han /hon oponerar sig....
Eftersom du hängde på i hans tempo betyder det att du körde lika fort va![]()
Med andra ord skulle jag stannat o frågat de tjejer på bulten ( en R1 o en äldre CBR ) vid stopptecknet, de var på väg till RH.
I sista vänsterkurvan innan stopptecknet så kör den ena ( R1 ) om oss ( ibil ) samt 2st glidare framför oss.
Kompisen kör också om men väntar ut i kurvan o kör som om det vore dubbelfiligt.
Möte med bil eller MC hade slutat i katastrof med tanke på att vi alla troligen blivit inblandade i smällen !
PS; Du som körde läser säkert här, eller din vän! Tank alltid efter en xtra ggn då du kör om !![]()
Och ofta så kör folk flera gånger på bulten.. Man stöter ofta på dem på Rosenhill om inte annat..För att personen
a) är omogen, vilket denne visar genom sitt körsätt
b) är påväg åt motsatt håll minst lika fort som du själv kör åt ditt
c) allt ovan.
![]()
Nej jag jobbar inte som Polis.jobbar du som polis?
Nej jag jobbar inte som Polis.jobbar du som polis?
Vad var det för efterbliven klåpare på en gulsvart Honda 1000r som hade sådan okontrollerad hastighet på bulten i jämnhöjd med bed and breakfast att han driftade ut så långt att han fick ta mötet på fel sida, ja han mötte en normal mc-förare som körde lite lugnt just där på grund av att dom har klagat som bor där, och då kommer snubben vinglandes på vänster sida om den mötande motorcykeln. Snubben lever bara för att det inte var en bil han mötte. Det här utspelade sig igår eftermiddag, och killen hade en mattsvart hjälm.
Få se hur länge det tar innan försäkringsbolagen börjar med - kör du på vägsträckor typ Bulten gäller inte dina försäkringar!
Få se hur länge det tar innan försäkringsbolagen börjar med - kör du på vägsträckor typ Bulten gäller inte dina försäkringar!
Och vad har du vunnit med våld?
Inte så mycket.. Bättre att dämpa sin ilska och resonera... Funkar alltid bättre.. .
Jag körde lika fort.. höll tom igen lite.. Men med större marginaler tack vare en bättre hantering av hojen..
Ett bra sett att få folk att tänka till lite extra.. är om man som hojåkare talar om för dem hur man upplever deras körning...
Och ofta så kör folk flera gånger på bulten.. Man stöter ofta på dem på Rosenhill om inte annat..
Nej jag jobbar inte som Polis.
Jag jobbar däremot för oss motorcyklister. Jobbar med att försöka få ner olyckorna.
Hur kan vi göra det.. Jo främt genom att själva ändra attityd till hur vi kör...
Lättaste sättet att påverka folk är att faktist prata och resonera med dem.
Det är kul att köra hoj. Jag kör olagligt fort.. Men jag kör snyggt... Dvs håller min sida av vägen. Håller igen vid korsningar. Håller igen vid bebyggelse.. mm. DVS mer riskmedvetet. skulle man kunna kalla det.
Samt om jag ser någon köra konstigt så pratar jag med personen.
Nej jag jobbar inte som Polis.
Jag jobbar däremot för oss motorcyklister. Jobbar med att försöka få ner olyckorna.
Hur kan vi göra det.. Jo främt genom att själva ändra attityd till hur vi kör...
Lättaste sättet att påverka folk är att faktist prata och resonera med dem.
Det är kul att köra hoj. Jag kör olagligt fort.. Men jag kör snyggt... Dvs håller min sida av vägen. Håller igen vid korsningar. Håller igen vid bebyggelse.. mm. DVS mer riskmedvetet. skulle man kunna kalla det.
Samt om jag ser någon köra konstigt så pratar jag med personen.
Vad vinner jag då på det?
Förhoppningsvis så vinner jag något åt oss alla.. Färre som tittar snett på oss.
Färre olyckor.. och färre obehagliga möten.
I nästa millisekund bryter jag hojen hårt vänster och killen med R1án passerar mig på insidan.
Jag körde lika fort.. höll tom igen lite.. Men med större marginaler tack vare en bättre hantering av hojen..
ja då är det bara att du sätter igång och raggar på män från forna JugoslavienMin tjej har t.o.m. inskränkningar i sin sjukförsäkring pga att hon har intimt umgänge med en man från forna Jugoslavien.
Jag har som tur är ett annat försäkringbolag så för mig är det lugnt!
Lite offtopic, men jag är nyfiken på hur många olyckor som hänt på bulten de senaste åren? Jag tar inte parti för någon utan vill bara veta![]()
Danke.
Japp, tänkte ställa samma fråga. Hur många olyckor på Bulten och hur många har orsakats av folk som kör på detviset vs snällåkare som bara råkar köra in i en vä svängande bil ?
Whats the big deal liksom, det är så det ser ut på den vägen. Lite skit får man väl tåla och vara vaken.
FÖR I HELVETE!!!
Läser detta och får kalla kårar.. Läser inlägg där MÅNGA skirver och MÅNGA säger i när man pratar med dem att det är EN VANLIG DAG på bulten.
Hur i hela fridens dagar kan man acceptera det?
Varit på bulten och kört idag.. Ett antal vändor fram och tillbaka.
Såg en bilist (Audi av S modell) som låg typ 1 meter bakom en mc. Bilisten vänder i sorundakorset. Stoppar han där och frågar han vänligt... VART tar han vägen om mc-föraren kör omkull?
Killen svarar "good point. Ska tänka på det i fortsättningen. Tack"
Inga problem alls...
När jag kör därifrån så hamnar jag bakom en hoj som kör på rätt bra....
Djupa nedlägg och 20meter svarta streck ut ur böjarna.. Lånar friskt av mötande körfällt... Och det går hyffsat fort...
Hänger på ner till Rosenhill där jag bara byter några ord med han.
Berättar om de svarta strecken och att det inte är långt kvar tills det släpper i det läget..
Ingen fara säger snubben.. Jag fuskar!
Fuskar??? Frågar jag.
Ja, jag kör på qualifier gp racer....
DVS någon som har övertro på däck...
Farligt det här.. Folk köper bandäck och tror de kan köra som hur som helst..
Nu är det kallt i marken..... Tänk lite längre...
Vart vill jag nu komma med detta inlägg..
Jo om ni råkar ut för något "otäckt" pga någon kör illa på något sätt..
Varför inte bara försöka ta ett snack med personen.. På ett vänligt sätt.
Ett sånt snack ger ofta gott resultat.
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!