Klåpare ska rengöra förgasare

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Kan knappt ett piss om förgasare men min ska genomgå en ordentlig rengöring/inspektion. Det är en TMR41 till min ktm 640.

Håller den nu i handen och kliar mig i huvudet :va Vilken ände ska jag börja skruva isär? Var sitter alla de olika munstyckena? Vad bör man kolla slitage/skick på osv?

Märkte att det sprutade ur ganska fint med soppa om man vred lite på gasen, en stråle rakt i ögat haha :D Det är acc-pumpen va?

Föresten när jag sedan fått isär munstyckena och så, hur ser man vilken storlek man har?

Förgasare av olika typ storlek etc kan se lite olika ut men de e bara att riva och blåsa rent alla hål och skrymslen:tummenupp

Munstycken är typ alltid stämplade med vad för storlek

Bifogat

• 08-1.jpg
    08-1.jpg
    39.2 KB · Visningar: 57
  • 86_munstycke.JPG
    86_munstycke.JPG
    110.2 KB · Visningar: 104
  • E640775         .jpg
    E640775 .jpg
    75.9 KB · Visningar: 114
har ju en kompressor hemma så det underlättar en del kan jag tänka mig. Munstyckena sitter i botten(flottörhuset?) som du visar på bild där eller?

de första du gör e väl o tar några bilder ifall ifall och kollar läget på tomgångs och blandskruv(hur många varv dom är inskruvade)
sen kan du börja skruva isär allting och lägga i ett bensinbad sen blåsa rent,

efter de är de bara o sätta tillbaks allting o se till att flotörren åker upp o ner som den ska:)

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard