Klädseltvätt i bil?

Har själv använt klädseltvätt och det har funkat på det skit jag haft på klädseln. Sen beror det ju på vad det är för skit du har och vad du har för material.

Lånar tråden och passar på att fråga om någon har tips för en solkig textilsoffa?

Bilklädsel har ju rätt begränsade ytor och ofta i olika färger så där tycker jag textilrengöring och sånna där "skumrengöringsmedel" funkar fint... Men när man kör det på en stor soffa så blir det ju som "ringar" i utkanterna på den tvättade ytan istället...

Svåra fläckar brukar gå att ta med thinnertrasa.
Prova gärna på undanskymt ställe, så att klädseln tål det.
Har aldrig varit problem för mig.
Sedan tocket skum som är till för klädseltvätt.
Luktar det slocknad kärlek, så får man bort de flesta lukterna med ättika.
Röklukt försvinner med persilja.

Jag har en sån här Kärscher med det charmerande tilläggsnamnet puzzi :tuttar

Använder Smartab Brisk Low Foam

Produktbeskrivning:
Brisk Low Foam är ett mycket effektivt bakteriedödande rengöringsmedel för alla typer av hårda och mjuka material som tål vatten. Produkten är mycket effektiv på alla typer av fläckar och smuts. Brisk Low Foam neutraliserar även dålig lukt.

En maskin borde gå att hyra hos en stor färghandlare eller dyl?

Bifogat

• puzzi.jpg
    puzzi.jpg
    11.8 KB · Visningar: 1,307
Lånar tråden och passar på att fråga om någon har tips för en solkig textilsoffa?

Bilklädsel har ju rätt begränsade ytor och ofta i olika färger så där tycker jag textilrengöring och sånna där "skumrengöringsmedel" funkar fint... Men när man kör det på en stor soffa så blir det ju som "ringar" i utkanterna på den tvättade ytan istället...

Ångtvätt.

Återkom med betyg. :yoparty

Jag har använt den till andra saker och där har den funkat finfint. Typ rengjort spisen och fönster och annat med finfint resultat. Den är dock rätt plastig och vissa munstycken sitter sådär men inget som inte går att åtgärda med silvertejp iofs...

Har själv använt klädseltvätt och det har funkat på det skit jag haft på klädseln. Sen beror det ju på vad det är för skit du har och vad du har för material.

Saftfläckar bla.

Jag har använt den till andra saker och där har den funkat finfint. Typ rengjort spisen och fönster och annat med finfint resultat. Den är dock rätt plastig och vissa munstycken sitter sådär men inget som inte går att åtgärda med silvertejp iofs...

Det är ju inte för inte som det kallas biltemakvalitet...

Last edited:
Jag har en likadan, fast från Jula. Mycket effektiv liten grunka. Men jag har inte testat den på en bilklädsel än.

Till sommaren ska jag testa hur den fungerar till lite annat. T.ex. om den biter på kedjesmörja på bakfälgen.

Saftfläckar bla.
En lite uppenbar grej kanske... Men har du testat med vatten?

startgas tar bort det mesta. Nackdelen är att det ofta blir en "ren fläck" istället då klädseln är så skitig i övrigt

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back