Kläderna luktar skunk!!!!

MonsterMatte

916 till salu!!!!!
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
916 -98(till salu), TTR600 (stulen)
Jag lämnade in mc-kläderna (Allväder) på tvätt i höstas för att de luktade svett som fan efter en säsongs åkning.
Nu trodde jag ju givetvis att lukten skulle gå bort, men icke... Får ju skämmas som en hund om man ska beblanda sig med folk efter en tur på hojjen.

Är det nån som har ett bra knep??

Hjälp!!!

Jag lämnade in mc-kläderna (Allväder) på tvätt i höstas för att de luktade svett som fan efter en säsongs åkning.
Nu trodde jag ju givetvis att lukten skulle gå bort, men icke... Får ju skämmas som en hund om man ska beblanda sig med folk efter en tur på hojjen.

Hjälp!!!

Har för mig att lägga dom i frysen ska funka men är osäkert. någon kanske kan bekräfta? :)

Går det inte att tvätta kläderna själv?
Jag menar då kan du ju tvätta lite oftare.

Kör själv i skinnställ och har aldrig haft problem med
svettlukt.

Hjälp!!!

Ta en liten skål med ättika och häng upp stället ovanför.
låt hänga över natten.
häng på toaletten eller någonstans där du kan stänga dörrarna för det luktar ganska kraftigt.

vädra ut det ordentligt sedan.

Lycka till

Vet att när jag lirade hockey så tvättades handskarna i raklödder (svett lukar dom som faan för er som inget kan, ex fotbollsspelare :), och det funkade fin fint.

MVH
Henke

Hjälp!!!

Hjälp!!!

jag har ett rygg-skydd som kan lukta helvete och lite mer.
så jag vet hur det kan vara. men jag har en polare som jobbar som
bil-rekondare. han tog hem ett jäkligt bra bil-klädsel tvätt medel.
bara spraya, trycka och torka av. rent och luktar alltid nytt.
prova.:tummenupp

du ska väl fö faen inte på nå disko med kläderna :7peta

ställ dig bakom en tvitaktare o be han gasa hårt ett tag o stå där i 5 min sen luktar du gott igen :tummenupp

Skunken skulle ju vara jag då:gnissla

Tack för alla tips, ska nog börja med ättikan och se hur det går:)

Tvätta kläderna med lite ättika i maskinen det tipset fick jag av en kemtvätt!
alternativt överdriv mängden sköljmedel:) :)
Jag hade samma problem förra året att kläderna luktade surt, inte svett bara konstigt :va det berodde helt säkert på min kost som då bestod av enbart skräpmat.. jo det är sant!!

Tipset att stoppa in illaluktande kläder i en plastpåse & sedan in i frysen över natten fungerar ypperligt, doften försvinner så gott som helt.
Men, glöm inte att kläderna MÅSTE tvättas efter frysen annars luktar det lik (=värre än innan mao)

Tvätta kläderna med lite ättika i maskinen det tipset fick jag av en kemtvätt!
alternativt överdriv mängden sköljmedel:) :)
Jag hade samma problem förra året att kläderna luktade surt, inte svett bara konstigt :va det berodde helt säkert på min kost som då bestod av enbart skräpmat.. jo det är sant!!

Jamen brakskitar vädras lätt bort...iofs tar det ngn timme eller två. Men bromsspåren av en sådan skit kan bara överträffas sen av en lång lakrits med hojen. :hihi

Såg på Mythbusters i veckan att dom sprutade vodka (1del vodka + 2del vatten) på kläder som stank rök. och vodkatröjan luktade faktiskt bättre än den som inte blev besprutad.
Alltså vodkasprut sen in i tvättmaskin, kan ju vara värt o testa!

jag har ett rygg-skydd som kan lukta helvete och lite mer.
så jag vet hur det kan vara. men jag har en polare som jobbar som
bil-rekondare. han tog hem ett jäkligt bra bil-klädsel tvätt medel.
bara spraya, trycka och torka av. rent och luktar alltid nytt.
prova.:tummenupp

Vad hette detta medel?

Mitt ryggskydd har nu
*) Legat i frysen
*) Tvättats på alla de vanliga sätten
*) Tvättats i ättiksspritlösning
*) Tvättats i klorin

Det enda som fungerat nämnvärt bra är klorin. Allt det andra fungerade i ett par dagar, sedan var lukten tillbaka. Nu tror jag dock den är på väg tillbaka igen. Klorin är nog inget hett alternativ för stället heller. Ryggskyddet är numera beigerött istället för svart som det var från början.

Mvh,
/Fredrik

*/ ?>
Back