kläder?

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Hoj
Yamaha R6 2009
har en ny inköpt Ktm 660, men har en sån förbannad beslutsångest angående kläder... :huvet

Skulle vara tacksam för lite förslag om olika kläder...
va är snyggt?

//Tobbe

KTM har egna skinnställ. Men jag hade faktiskt köpt ett helvit skinnställ.

var inne på allväders ställ först, sen gick de över till cross kläder..men jag vet inte :va
svårt när man är nybörjare! :(

Där sa du nått! de har jag inte tänkt på skyddsjacka och tröja, måste ju bli nice alltså :) finns rikting snygga tröjor. tack för tipset

tar gärna fler förslag ;)

Där sa du nått! de har jag inte tänkt på skyddsjacka och tröja, måste ju bli nice alltså :) finns rikting snygga tröjor. tack för tipset

tar gärna fler förslag ;)

Skyddjacka och tröja skyddar inte alltför bra om du lägger dig ner på en 70-väg...

Skyddjacka och tröja skyddar inte alltför bra om du lägger dig ner på en 70-väg...

ok, va fyller Skyddjacka för funktion om den inte skyddar eller gäller de bara högre hastigheter den inte skyddar så bra som skinställ?

kan man ha tex skinnställ och en tröja istället?

Skyddsjacka skyddar mer mot slag och liknande. Men vill du undvika att bli skinnflådd så hade jag satsat på skinnställ.

Du har rätt Tim, varför snålla på säkerheten de är ju på asfalten jag kommer köra..skinnställ blir de!

några förslåg på olika bra märken? :P

Du har rätt Tim, varför snålla på säkerheten de är ju på asfalten jag kommer köra..skinnställ blir de!

Några speciella märken vet jag inte. Men jag kör med ett lite större ställ just pga jag inte pallar köra med ett monstertajt ställ. Vissa påstår att det är livsfarligt att köra med ett ställ som inte sitter klistrat på kroppen men jag vet inte. Sålänge skydden inte flyttar sig så är jag nöjd:tummenupp

Det är bara att dra och testa en massa ställ hos den lokala mc-handlaren!

Jag har ett Arlen Ness skinnställ som är jämförbart med tex Dainese & IXS till salu pga att jag är "dum" och kör med lösa knäskydd, stövlar, helkroppsskydd och hjälm istället för jag inte trivs riktigt i skinnställ. Det är svart/vitt/grått, 2-delat strl.54 (nog lite små i storlekarna tror jag) och det är inte mkt använt, ca 6-700 mil på sporthoj. Ditt för 3500:-, pm:a vid intresse:tummenupp

Last edited:
2854119 Du har rätt Tim, varför snålla på säkerheten de är ju på asfalten jag kommer köra..skinnställ blir de!

Hur stor är du? Ja har ett dainese som ja vill bli av med. Dock lite skrapat men du får det billigt.. Finns några mil norr om gbg, pma om du är intresserad!

Btw så kan du köra me skinnställ och nån tröjja över, jäkligt gött och snyggt också. :tummenupp Dock kan det bli lite varmt under sommarn! :D

Snacka skit. Jag har kramat asfalt i 80 tusenmeteritimmen och gled cirkus 30 meter med bara ryggskydd och munktröja med resultat av knappt synbara skrapmärken på armbågarna. Nog fan skyddar en väst ännu bättre. Men som sagt skinnställ is the shit.

Snacka skit. Jag har kramat asfalt i 80 tusenmeteritimmen och gled cirkus 30 meter med bara ryggskydd och munktröja med resultat av knappt synbara skrapmärken på armbågarna. Nog fan skyddar en väst ännu bättre. Men som sagt skinnställ is the shit.

Då hade du en jävla tur. Det är bara att gratulera. Men jag tänker iaf inte riskera ngt. Därför kör jag med skinnställ.

Jag har ett Arlen Ness skinnställ som är jämförbart med tex Dainese & IXS till salu pga att jag är "dum" och kör med lösa knäskydd, stövlar, helkroppsskydd och hjälm istället för jag inte trivs riktigt i skinnställ. Det är svart/vitt/grått, 2-delat strl.54 (nog lite små i storlekarna tror jag) och det är inte mkt använt, ca 6-700 mil på sporthoj. Ditt för 3500:-, pm:a vid intresse:tummenupp

Låter inte helt fel, Kolla lite bilder såg rätt shyssta ut..men tror jag är som du skulle nog få panik ren ut sagt i skinnställ under en längre tid hehe :P men heller lite panik än köttsår ><

Går de inte blanda lite, läderbrallor och skyddsjack tex? å ett par shyssta stövlar å någon snygg tröja, säkerhet och en "look" i ett?

Vitt skinnställ ser jävligt snabbt ut.. :arsele

Nej, klädval är enkelt, framför allt om du ska åka 660.

"Funktion är vackert"! Köp bra, sköna kläder. Skinn är ingen nödvändighet, lindströms camo är jävligt motard! Skönt, smidigt och med inbyggda skydd, that´s the pooh! :yoparty

Då hade du en jävla tur. Det är bara att gratulera. Men jag tänker iaf inte riskera ngt. Därför kör jag med skinnställ.

Det har även helt vid fler tillfällen så endast tur kan det omöjligt vara. Dock kör jag med skinnet på 90% av gångerna och det skyddar ju självklart bättre.

OBS! Detta inlägg var inte för att vara spydig utan endast en smula fakta. :) Ha en trevlig helg!

Ett par skyssta byxor och sen en safety-west med hoodie över ser helt ok ut!

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back