Kläder / utrustning och Supermotard?

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
Tjenare!
Jag har kollat runt lite på olika sidor, men jag hittar inte alls mycket kläder som är specfikt framtagna för Supermotard. Det jag har hittat är MVD Racewear. De gör en korsning mellan MX kläder och skinnställ och det är lite det jag är ute efter, men vill hitta lite konkurenter och jämföra kanske innan man beställer något.

Just nu känns det som att om man kör motard på gatorna så drar man på sig sitt gamla cross gear, tävlar man så tvingas man i stela skinnställ där man tappar rörelse och kontroll i.
Min fråga till er är, Vad har ni på er när ni kör? vet ni några andra märken som tillverkar de produkter jag söker?

ps
Kanske tom kan utveckla tråden till en bildpostnings (visa er gear) tråd?
Jag hade självklart börjat om det inte va för att jag är bortrest i nuläget.

Jag kan bara svara nu för alla dom som tävlar. Tävlar man så har man på sig just det som är det bästa man kan ha på sig för det ändamålet. Ingen som har gått omkull på asfalt i dom farter som det är i supermoto tror jag ens skulle komma på tanken att ha på sig crosskläder, onepiece, våtdräkt eller nåt annat som e värdelöst. Därför har man skinn.

Last edited:
Jo precis, det är ju det jag menar. Jag tycker det är konstigt att det inte kommit mer riktade produkter. Sporten är väl för liten än så länge. Men skinnställ är ju inte precis designade för att man ska ha oberhindrad rörelseförmåga, vilket jag tycker man behöver mer på en motard än på en plastraket.. Om du förstår vad jag menar :va
Man får väl inte ens starta utan skinnställ i de flesta tävlingar?
Onepice :rofl

Ingen supermototävling som SVEMO står bakom får du starta i utan skinnställ. MVD är så nära man kan komma en cross-outfit. Men ett vanligt skinnställ funkar förvånansvärt bra, även om man känner sig lite klumpig. Det går o köra motocross i skinnställ oxå. Lika kul varje gång då crossåkarna tittar förundrat på nån dåre som kör med 17" o skinnställ på deras bana.

Lånar tråden lite..

Vad åker ni med för stövlar? Har ett par Thor Quadrant och måste lyfta foten för att kunna bromsa och man har ju ingen känsel överhuvudtaget var den sitter, har inte testat några andra stövlar heller men skulle aldrig klara av att åka bana såhär iaf..

Lånar tråden lite..

Vad åker ni med för stövlar? Har ett par Thor Quadrant och måste lyfta foten för att kunna bromsa och man har ju ingen känsel överhuvudtaget var den sitter, har inte testat några andra stövlar heller men skulle aldrig klara av att åka bana såhär iaf..
En stövel som du har känsla i när du bromsar är en stövel utan skydd.

Lär dig o köra med den istället.

Alpinestar har ett motard ställ. http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ars-S1-SuperMoto/SubProducts/34311-3099728-10 Arlene ness har http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...to/SubProducts/ARLEN-NESS-1897-Supermoto-0015 finns säkert fler. och vad jag kan se är dom i princip som vilket skinnställ som helst men utan knäpuckar.. och ett skinnställ är inte speciellt klumpigt när du kör och har vant dig för du ska väll inte dansa balett i det antar jag och det är skönt att veta att det inte gör något om man går omkull, motard går ju inte speciellt snabbt men det är ju tillräckligt för att skinnställ är ett måste.

En stövel som du har känsla i när du bromsar är en stövel utan skydd.

Lär dig o köra med den istället.

Känns dumt att man ska måsta lyfta hela foten och då har jag pedalen nerställd så långt det går utan att bromsen ska ligga på, var via biltema idag och testade deras stövlar och det kändes iaf som det var stor skillnad på sulans tjocklek, kändes mycket bättre tyckte jag iaf, men man kanske vänjer sig..

Inför denna säsong så köpte vi MVD-ställ, Dom är smidiga, ventilerade och snygga. Priset är inte heller så tokigt och då ingår handskar och en tröja. Jag kör med EVS RS8 knäskydd och Sidi Crossfire SRS stövlar.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back