Kläder till Supermotard? KTM 690 SMC

Jag har ett nytt super motard ställ liggande som inte vart använt.. Svart å orange å de står Ktm å racing på den... storlek 50..

Aldrig förstått mig på färgsättning som skapar mönstret av en baddräkt men men =) I övrigt är stalltipset att åka och prova skinnställ.

Jag rekommenderar att du börjar med att skaffa ett körkortstillstånd och att du sedan, när det känns slitet, byter ut det mot ett A-kort. Det är en bra början enligt lager-på-lager-principen att börja med det första lagret. :fakta

Skulle försöka hitta ett ställ utan puckel , ser mest fånigt ut om man inte sitter på en kåphoj och hukar sig i 250 km/h

Hur är storlekar på mc kläder i förhållande till vanliga kläder? Om man har 34 i jeans och L slimfit i vanliga skjortor äre 50 eller 52 som gäller då? Känns lite riskabelt att beställa online om det inte passar.

Är 188 lång o ca 85 kg

Hur är storlekar på mc kläder i förhållande till vanliga kläder? Om man har 34 i jeans och L slimfit i vanliga skjortor äre 50 eller 52 som gäller då? Känns lite riskabelt att beställa online om det inte passar.

Är 188 lång o ca 85 kg

Beror helt på märke. Alla märken har sina egna graderingar av storlekar och passform mellan olika modeller, dvs omöjligt att säga.

Funderat på det med, men får man inte rejäla sår om man lägger sig då? Har sett folk skriva att kevlar jeans inte gör mycket.
Vissa Kevlar jeans har vara kevlar i "utsatta områden" dvs ett par kevlarkallingar och lite på knäna. Resten av dem är bara vanliga jeans som inte skyddar ett dyft. Finns dock modeller som är helt fodrade med kevlar och ger ett mycket bättre skydd.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti