Kläder när det är kallt?

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Nu när det är så kallt men snön börjar gå bort så man kan köra börjar jag fundera på klädval. Om det är 4-5 grader, räcker det att ha underställ, skinnställ samt en vanlig tröja ovanpå eller blir det alltför kallt? Förslag på vad man ska ha annars?

Burr!! Jag har köpt ett vindtätt underställ och har jacka utanpå skinnstället men det är friskt nu när det inte är värme ute. Jag brukar använda mina gore-tex kläder fram till det är lite värme....
Köp ett vindtätt underställ, finns på team sportia det är värt varenda krona!!!

Jag använder mitt gore-texställ av märket dainese och det duger mer än väl. Den svaga länken är alltid handskarna!

Jag brukar ha en vindtät jacka utanpå stället, och antingen tunna latexhandskar utanpå skinnhandskarna för att få det vindtätt, alternativt arméns vita skinnvante.

I halsen brukar jag ha en sån här:
9019_436.jpg

Från Handelsboden.

Vindtätt är det som gäller! Jag har ventilerad skinnjacka och kör alltid med goretexjacka utanpå när det är neråt 10. Under 10 är det helt regnställ som gäller, tillsammans med rånarluva i windstopper och vadderade touringhandskar.

Det blev underställ, t-shirt/tunna byxor (för att ha fickor), skinnställ och en tröja över. Det räckte bra men då hade det i och för sig klättrat upp till 8-9 grader och sol. Var lite kallt på motorvägen, men i stan funkade det perfekt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park