Kläder från Bullfighter?

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
hojlös... :(
Jag har insett att jag behöver en ny jacka. Den jag har fungerar inte. Var o tittade på en jacka från Bullfighter, men eftersom jag inte hört talas om märket är jag lite osäker. Den har CE-märkta skydd, men hur är resten av den? Är det någon som har några erfarenheter av dem?

Dom är ju väldigt billiga, men jag är ju itne villig att gå ner i pris, och sen upptäcka att det är skitgrejer när det väl händer något...

Tjena har bullfighter kläder i gbg finns dom vid liseberg nästan vid vägvärket där man gör teorin och uppkörning. Kläderna är bra tycker jag men tycker inte att dom ligger så långt från alla andra

alexander_pehrs skrev:
2405974 Tjena har bullfighter kläder i gbg finns dom vid liseberg nästan vid vägvärket där man gör teorin och uppkörning. Kläderna är bra tycker jag men tycker inte att dom ligger så långt från alla andra

nej inte så mycket... men jag vet ju inte heller vad jag ska jämföra dom med. Visst, om jag skulle köpa den Dainese jacka jag vill ha så betalar man ju lite för märket oxå, men jag vet ändå att det är bra prylar.

Men du tycker alltså att det är något man kan köpa då?

Jag tänker inte säga bu eller bä om Bullfighter, men...

Bara för skydden är CE godkända betyder det inte att de håller samma klass som alla andra. (Gäller alla märken på ställ).

Känn på skydden när du inte har stället på dig, böj dem och jämför hur hårda de verkar, hur stora skydden är osv (hur stor del av repsektive kroppsdel de täcker).

Vidare:
Hur tjockt är skinnet? Hur är sömmarna? Enkelsömmar? Dubbla? Tripla? Hur är det med foder och ventilation?

Även gamla 80talsställ är "godkända" men inte skulle jag vilja dra i backen med bara skumgummiskydd på armbågar o knän.

snackade men en snubbe från bullfighter på mc-dagarna. Tydligen är märket från norge och försäljaren kallade sig förövrigt för den galne norsken :) (han var lite galen också).

Köpte ett ryggskydd av honom och det var kanon och tittade även lite på kläderna som verkade hålla mycket god kvalitet. Har dock inte sett några tester eller hört någon som slagit i backen med dem men är nog inget fel på dom.

som sagt kolla sömmar o.s.v

http://www.bullfighter.se/
Finns tydligen även i Stockholm. De verkar ha 40-60% på kläder där denna vecka.
Produkterna finns på http://www.bullfighter.no/

Edit: enligt vad som går att se på hemsidan så var det inte riktigt kläder som föll mig i smaken. Lite i stil med vad www.handelsboden.com och www.mc-dress.com brukar ha. Dainese gör nästan syndigt snygga skinnjackor, och annars ligger inte Lindstrands och Halvarssons allt för långt efter. Men ska man köpa mc-kläder så är det helt rätt årstid nu när firmorna vill bli av med årets grejjer innan vintern.

Last edited:
herge skrev:
2406160 snackade men en snubbe från bullfighter på mc-dagarna. Tydligen är märket från norge och försäljaren kallade sig förövrigt för den galne norsken :) (han var lite galen också).
Det var nog han som var i butiken.. han var lite på, nästan jobbigt...

Tack alla för svar! Ska genast kolla sömmar när jag går o tittar nästa gång. Skydden kände jag på, känns ungeför som skydden i makens Alpinestars-jacka och den Dainese-jacka som jag provat. Jag tror fortfarande att jag skulle känna mig bekvämare med ett märke jag vet håller, men å andra sidan så kostar det ju en del...

SKa kolla halvarssons och Lindstrands oxå, kan ju hitta något bra där med... :)

Har ett svart Bullfighter ställ själv, köpte ställ,ryggskydd, och stövlar i ett paketpris av 5900. Känns precis som ett dyrare ställ, testade ett berik, och det var inte stor skillnad. Bra och billiga saker helt enkelt, men jag tvivlar på att jag skulle köpt ett budgetställ såhär om jag hade haft sporthoj.

illebror skrev:
2406112

Även gamla 80talsställ är "godkända" men inte skulle jag vilja dra i backen med bara skumgummiskydd på armbågar o knän.

Nej, det är de nog inte va? Enligt försäkringsbolagens regler ska det vara hårda skydd och skumgummi är ju knappast hårt.

Jag har den här Bullfighter-jackan, köptes på MC mässan för 1500:- :
retro.jpg

Har vurpat i den 2 gånger, inga större grejer.
Gled någon meter på asfalt då jag fick framhjulssläpp på lite rullgrus i våras, skavdes någa småhål i magområdet på jackan.

Den gör nog sitt jobb, men kvalitén på skinn är inte riktigt på nivå med dyrare märken.
När det är varmt nog kör jag med ett Dainese Jack-F helställ, känns säkrare.

Men på det hela taget så är nog bullfightergrejerna värda sina pengar, dvs de funkar bra men förvänta dig inte riktigt samma nivår som dyrare grejer.

Det jag saknar mest med jackan är möjlighet att kunna koppla ihop med byxor.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back