¨Inte alls.
Om du läser frågorna en gång till så efterfrågar jag varken råd och tips om var och varför. Jag frågar hur du känner och gör, inte vad jag ska göra.![]()
Men frågar du inte hur någon gör för att kunna ta vara på de tipsen och sedan göra så själv? Det är väl för att få tips du frågar? Varför annars?
Sen frågade du ju också hur de som är ännu mindre gör och var de handlar kläder.
Och jag tycker jag besvarade frågorna så gott jag kunde angående passform. Jag är insatt i klädbranschen och förklarade tex hur det ser ut hos Whyred. Borde kunna vara samma princip på andra märken.
Förövrigt håller jag inte alls med om att det bara klassas in i 'män' och 'kvinnor' vilket jag också försöker förklara. Jag tycker tvärtom att det skiljer sig förvånansvärt mycket mellan de olika fabrikaten och har aldrig varit med om att nån lättviktare har svårt att hitta kläder såvida de inte är väldigt korta. Oftast gnäller däremot biffiga killar till mig att de inte hittar nåt.
Aldrig heller har jag hört folk beklaga sig över att det inte finns slimmade kläder i Sverige. Sverige torde väl snarare vara mekkat för tajta klädmärken, tillsammans med ett par andra europeiska länder samt Japan. Folk i bla. Usa och sydamerika tycker ju att vi är jetebögiga här i Europa som har så tajta kläder.
Du verkar ju vara medveten och gilla tajta kläder. Då verkar det konstigt att du inte lyckats hitta nåt eftersom du skriver att du handlar kläder åtminstone en gång i månaden. Förmodligen oftare än de flesta härinne iaf. Cheap Monday är väl kanske det mest typiska märket för tajta grejer även om oversize är rätt på för överkroppen och även stuprörsjeansen är på väg bort. JL har också många tajta plagg.
För att besvara dina nya frågor då: Personligen har jag inga problem med passformen på kläder. Vissa märken är dock körda. Inte alltid men ofta. Om du nu har svårt att hitta slimmad passform kanske det är din kropp som ser lite speciell ut, typ extremt lång överkropp i förhållande till ben eller väldigt v-formad eller nåt.
Ledsen om jag inte kunde besvara frågorna rätt men vill du inte ha tips så förstår jag inte varför du öht startade tråden.