Kläd/ställ fråga

Speedy Gonzales

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
BMW S1000RR. , Honda CR500R
Har en kanske knasig fråga men postar ändå, har tittat på ett skinnställ som bara finns som helställ, inte tvådelat. går det överhuvudtaget att sy om ett helställ till tvådelat?
Har inte hört eller set någon gjort det, men så kan man ju inte veta allt heller :).

Nix, färgkominationen, den är ju så viktig för oss hojåkare. här måste man väl få vara lite...:)
Betalar hellre mer och får det jag vill ha än betalar mindre och inte är hundra nöjd...

Nix, färgkominationen, den är ju så viktig för oss hojåkare. här måste man väl få vara lite...:)
Betalar hellre mer och får det jag vill ha än betalar mindre och inte är hundra nöjd...
Är det några väldigt udda färgkombinationer eller? Har du isf kollat med någon firma som kan måttsy ett ställ om de har någon passande modell och vad det skulle kosta? T.ex. Jernbergs har så man kan välja färger och så själv, fast modellerna på deras ställ är kanske inte de allra modernaste (har sett någon annan med lite modernare snitt på kläderna och fler färger man kunde välja mellan men kommer inte ihåg vart). Annars kanske det går att lägga till designelement med rätt färger till något ställ som redan har rätt modell, något som nog Tonyz PR Look skulle kunna göra.

Det är klart att det skulle gå att göra om ett helställ till ett delat. Fast det skulle riskera att bli fult, ta lång tid och kosta en ohemul massa slantar. Utan att vara skinnskräddare så gissar jag på att det inte bara är till att ta fram stora saxen och sedan sy fast en dragkedja för delningen. Snarare så måste man ta hänsyn till att göra ett snyggt avslut på byxor och jacka, byta dragkedja för både jackan och konstruera en ny gylf på byxorna, fodret lär nog behöva en del arbete och sedan ska man kanske modifiera eventuella stretchpaneler och liknande.

Kan du inte bara ha det som helställ? Lite jobbigt att ta på kanske..?

Man är väl lite fåfäng, siktar in mig på BMW RR utrustning, blåvita skinnställ med tillhörande utrustning vad gäller hjälm osv. Har alltid haft två-delat ställ och trivs utmärkt med dessa. finns såklart lite alternativ på andra fabrikat men som sagt fågängar trycker på...:smasha
Men man kanske skulle ge helstället en chans.
Är rätt lång och bredaxlad. 190cm och ca 100 pannor så utbudet är inte det bästa.

Man är väl lite fåfäng, siktar in mig på BMW RR utrustning, blåvita skinnställ med tillhörande utrustning vad gäller hjälm osv. Har alltid haft två-delat ställ och trivs utmärkt med dessa. finns såklart lite alternativ på andra fabrikat men som sagt fågängar trycker på...:smasha
Men man kanske skulle ge helstället en chans.
Är rätt lång och bredaxlad. 190cm och ca 100 pannor så utbudet är inte det bästa.

Med dom måtten kan jag bara rekommendera Lindstrands! Det sitter som gjutet på mig iallafall och jag är 191 lång och ca 100 pannor. Har testat massa ställ tidigare men Lindstrands är det första som faktiskt verkar vara gjort för folk från Norden.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park