Klä om sadeln?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Har efter lite dålig täckning vid lackering i garaget fått en flammig sadel som inte verkar gå att få ren.

Om jag skulle vilja klä om den, finns det något speciellt skinn/läder man ska ha som klarar tvättar och slitage?

sandstream skrev:
Har efter lite dålig täckning vid lackering i garaget fått en flammig sadel som inte verkar gå att få ren.

Om jag skulle vilja klä om den, finns det något speciellt skinn/läder man ska ha som klarar tvättar och slitage?

Sadelskräddarna som ligger i fyndborgen i Solna har ett grymt tyg. kolla där har inget tele men kolla på hitta.se. lycka till J

Har du provat att tvätta sadeln med T-röd? Det tar effektivt bort sprayfärg. Andra substanser vanligt förekommande bland motorcyklar tar också bort sprayfärg, så som bensin, regn, stint stirrande, etc...

Mattias skrev:
Har du provat att tvätta sadeln med T-röd? Det tar effektivt bort sprayfärg. Andra substanser vanligt förekommande bland motorcyklar tar också bort sprayfärg, så som bensin, regn, stint stirrande, etc...
Du e för go grabben! :hihi
Jag lovar att aldrig mer använda sprayfärg utan istället lämna i väg till en billig och bra lackerare! (Fast det är lite kul att slipa och dona när resultatet blir bra, vilket det iofs inte kan bli enligt dig) ;)

Har du provat allt? Även lacknafta och thinner? Thinner är lite farligt, kan missfärga om det inte är riktigt läder (gissar på det iaf). Fukta en trasa med thinner, en annan med vatten, kör i omgångar.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back