Klä om sadel.. vart?

Miss_A

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Har sett att det finns att beställa skit coola sadlar från utlandet.
Jag undrar om nån vet någon som lägger om sadlar som kan hjälpa mig att få sadeln på er6n lite tuffare?

Såg någon i linköping som jobbar med sånt, men så ska man ju skicka sadeln osv osv.

så.. tips??

typ såhär!

Bifogat

• kawasaki-er6-nakano-img01-s.jpg
    kawasaki-er6-nakano-img01-s.jpg
    27.8 KB · Visningar: 164

Hej,

Det där är en sadel från franska Bagster. Den är ombyggd med deras eget "foam", designen gör du själv på Bagster.com -> "comfort seats" .

Där finns även snygga sadelöverdrag som är riktigt prisvärda, som du bara drar över din orginalsadel.

Men kolla med killarna på Sunbike.se , de har koll.

:tummenupp

Hej,

Det där är en sadel från franska Bagster. Den är ombyggd med deras eget "foam", designen gör du själv på Bagster.com -> "comfort seats" .

Där finns även snygga sadelöverdrag som är riktigt prisvärda, som du bara drar över din orginalsadel.

Men kolla med killarna på Sunbike.se , de har koll.

:tummenupp

Ska höra med dom! Tack :)

Dom verkar bara ha för årsmodell 2009-10 på er6n
Du får väl köpa en ny hoj då :tungan

Är samma form ok så är det ju "bara" att byta skinn på den, antingen slaktar du din eller köper en på skroten/ebay. Sen borde du kunna få tips på någon customsida, dom brukar ju kunna vara ganska duktiga på såna grejer! Eller så googlar du på hur man gör och pysslar lite själv i vinter ;)

Du får väl köpa en ny hoj då :tungan

Är samma form ok så är det ju "bara" att byta skinn på den, antingen slaktar du din eller köper en på skroten/ebay. Sen borde du kunna få tips på någon customsida, dom brukar ju kunna vara ganska duktiga på såna grejer! Eller så googlar du på hur man gör och pysslar lite själv i vinter ;)

Du kan köpa mig en ny hoj!:tummenupp
Jo visst kanske man kan göra det själv, men man vill ju att den ska vara snygg också :D

Köpa en beggad sadel, ja varför inte då har man ju en "original" kvar =)
Vilken skrot ska man vända sig till då? har aldrig varit på en skrot!

mer tips mottages!

Du kan köpa mig en ny hoj!:tummenupp
Jo visst kanske man kan göra det själv, men man vill ju att den ska vara snygg också :D

Köpa en beggad sadel, ja varför inte då har man ju en "original" kvar =)
Vilken skrot ska man vända sig till då? har aldrig varit på en skrot!

mer tips mottages!

Sök på ebay. Frakt från Tyskland är rätt billigt. I regel tror de svenska motorcykelskrotarna att det är guld de säljer.

Back