Kjula dragrace lördag 22/9 Eskilstuna

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Kjula dragrace lördag 23/8 Eskilstuna

Sorry!
Nu är det rätt datum

Hej.
Om du inte fick nog av "strippen" på Barkarby i onsdags, så kan detta vara något att testa på i Eskilstuna i helgen. Jag mailade Lasse och frågade om det var okey att köra "pröva på" i helgenför oss med 2 hjul.
Det var inga problem,:tummenupp även vi med hojar var hjärtligt välkomna att köra, det behövs bara lösas en endagrslicens på plats.

Såå. Eskilstuna imorgon

http://www.zatzy.com/dragracing/331963-infoer-maelardalen-open-3-finaler-23-24-8-a.html

Last edited:
Ändra trådnamn ;) fel datum.

Är det bra väder så kommer jag garanterat åka dit och kolla. Speciellt eftersom det är ganska många från Z som ska köra, och här har man ju hängt ett antal år :rolleyes: :gnissla

Last edited:
Jag anmälde mig i tisdags. Tänker köra dit på hojen imorgon bitti. Men blir det regn så avanmäler jag mig.

Ändra trådnamn ;) fel datum.

Är det bra väder så kommer jag garanterat åka dit och kolla. Speciellt eftersom det är ganska många från Z som ska köra, och här har man ju hängt ett antal år :rolleyes: :gnissla

Varför kan jag inte ändra rubriken till den 22/8?

Haha.
Faan, inte många rätt nu när man sitter på Kastrup och längtar hem till att snygga till hojen efter Regnet på Barkaby....:D

Samma här, jag ska tvätta smörja och vaxa min hoj ikväll efter Barkarby-ovädret :D
Tyvärr tror jag att det lär bli lika värdelöst väder imorgon.
Skulle vilja ha en 402-tid på hojen med nuvarande motorkonfiguration innan jag börjar med vinterns projekt. Det är inte lätt i Sthlm :D

jag ska tvätta smörja och vaxa min ikväll efter det ovädret :D
Tyvärr tror jag att det lär bli lika värdelöst väder imorgon.
Skulle vilja ha en 402-tid på hojen med nuvarande motorkonfiguration innan jag börjar med vinterns projekt. Det är inte lätt i Sthlm :D

Kollade SMHI på nätet nyss, det ser ju okey ut i Eskilstuna imorgon. Eller har jag kollat "fel datum" ? :va

Jag vill också ha en tid innan vintern och innan det görs så mycket med hojen till nästa år. Och innan första veckan i september för då skall den trasiga PC III :an bytas ut och den skall mappas och bänkas.

Last edited:
Kollade SMHI på nätet nyss, det ser ju okey ut i Eskilstuna imorgon. Eller har jag kollat "fel datum" ? :va

Jag vill också ha en tid innan vintern och innan det görs så mycket med hojen till nästa år.

Det är just det som är illavarslande. Om SMHI däremot säger 100% sannolikhet för ösregn så är jag lugn.

Vi får hålla tummarna!

Det är just det som är illavarslande. Om SMHI däremot säger 100% sannolikhet för ösregn så är jag lugn.

Vi får hålla tummarna!

Jaja.
Men någon gång om året har de rätt, och det blir denna gång. Så jag är lugn och åker från Norrtälje 05,45 imorgon.

Haha.
Faan, inte många rätt nu när man sitter på Kastrup och längtar hem till att snygga till hojen efter Regnet på Barkaby....:D

Det är lungt , vi förlåter dig :pannkyss

Själv åker jag väl från Arboga strax innan kl 10. Har en följebil som får ta med extrakläder :P Om de inte regnar då, för då kryper jag in i skuffen.

EDIT: Vädret enl. norsk site ( den har stämt bäst under hela sommaren www.YR.no)

Varsel for Eskilstuna lørdag 23.08.2008

Morgen kl 6 – kl 12
Delvis skyet 12° Stille, 0,1 m/s fra nord-nordvest
Delvis skyet. Stille, 0,1 m/s fra nord-nordvest. 0 mm nedbør.

Dagtid kl 12 – kl 18
Sol 20° Svak vind, 2,3 m/s fra nordøst
Sol. Svak vind, 2,3 m/s fra nordøst. 0 mm nedbør.

Kveld kl 18 – kl 24
Sol 20° Lett bris, 4,8 m/s fra øst-nordøst
Sol. Lett bris, 4,8 m/s fra øst-nordøst. 0 mm nedbør.

Varsel for Eskilstuna søndag 24.08.2008

Morgen kl 6 – kl 12
Delvis skyet 10° Svak vind, 1,9 m/s fra nord-nordøst
Delvis skyet. Svak vind, 1,9 m/s fra nord-nordøst. 0 mm nedbør.

Dagtid kl 12 – kl 18
Skyet 18° Lett bris, 3,5 m/s fra nord-nordøst
Skyet. Lett bris, 3,5 m/s fra nord-nordøst. 0 mm nedbør.

Kveld kl 20 – kl 2
Skyet 17° Svak vind, 1,6 m/s fra øst-nordøst
Skyet. Svak vind, 1,6 m/s fra øst-nordøst. 0 mm nedbør.

Låter lovande :)

Last edited:
Det är lungt , vi förlåter dig :pannkyss

Själv åker jag väl från Arboga strax innan kl 10. Har en följebil som får ta med extrakläder :P Om de inte regnar då, för då kryper jag in i skuffen.

Besiktningen är 07-09, förarmöte 0900. Men du kanske inte ska köra?

Fick körkortet för bara några veckor sen :P Så tänkte lära mig hantera hojen först innan jag ställer upp mot något annat än epa-traktorer :P

Ok, solly! Jag är ingen morgonmänniska, så jag var bara nyfiken på om jag missat ngt knep för att slippa gå upp kl 06 imorgon bitti för att få köra! :D

Din prognos såg ju fin ut!
Ska till garaget ikväll och ställa ned varvstoppet med 500 rpm för att inte riskera mina trötta ventilfjädrar. Lite trist, önskar jag hade bytt dem i vintras.

Hoppas vi syns.

/J

Ok, solly! Jag är ingen morgonmänniska, så jag var bara nyfiken på om jag missat ngt knep för att slippa gå upp kl 06 imorgon bitti för att få köra! :D

Din prognos såg ju fin ut!
Ska till garaget ikväll och ställa ned varvstoppet med 500 rpm för att inte riskera mina trötta ventilfjädrar. Lite trist, önskar jag hade bytt dem i vintras.

Hoppas vi syns.

/J

Du får fixa det i vinter istället, var glad att du kan ställa varvstoppet iaf ;)
Fick ett varvstopp på 5-6k när jag installerade ett larm. Ingen höjdare när maxfarten blev 130. Men antar att du varvar lite mera ;)

Du får fixa det i vinter istället, var glad att du kan ställa varvstoppet iaf ;)
Fick ett varvstopp på 5-6k när jag installerade ett larm. Ingen höjdare när maxfarten blev 130. Men antar att du varvar lite mera ;)

Ja, jag ska byta både kam, lyftare och fjädrar till starkare i vinter. Lika bra att ta allt när man ändå tar av topparna.

Min varvar normalt 7000 rpm, men denna sommar har jag börjat få ventilfladder vid 6500 har jag konstaterat vid årets bänkningar, så då är det bara att sänka varvtalet det som är kvar av säsongen. Annars blir det dyrt :gnissla

Nån som har en karta/vägbeskrivning till stället?

Jag kommer ändå vara i krokarna, så det skulle vara kul att komma och titta!
Låter bli att steka er andra med min hoj.

Nån som har en karta/vägbeskrivning till stället?

Jag kommer ändå vara i krokarna, så det skulle vara kul att komma och titta!
Låter bli att steka er andra med min hoj.

Är bara att åka av mot Kjula på Stockholmssidan av Eskilstuna, sen är det skyltat. Lätt som en plätt...

Jaja, Det är bara att komma med "tysken" och steka..:arsele

Nu har iaf jag tvättat hojen och gjort allt klart för imorgon, håller tummarna för att det inte regnar 5,45.

Aaaah. Det där är ju perfa. Det är ju precis där jag ska vara hursomhelst! :tummenupp

Är bara att åka av mot Kjula på Stockholmssidan av Eskilstuna, sen är det skyltat. Lätt som en plätt...

Jaja, Det är bara att komma med "tysken" och steka..:arsele

Nu har iaf jag tvättat hojen och gjort allt klart för imorgon, håller tummarna för att det inte regnar 5,45.

När drar det igång? Kan inte komma dit färrän runt 14-tiden. Är det försent?

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...