Kjell Bergqvist - bra, dålig, varken eller

Kjell Bergqvist är...

• Antal röstningar
    0
"Passa på och skratta nu ungar, man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Leva livet :tummenupp
"OH! OH! Jävla benghuve på balkongen!"
(eller blandar jag ihop den med någon annan Kjell film nu?)

:D :D :D

Han spelar utbränd arbetslös så jävla bra.

Klockrent när han inte ens kan låta en hare stå på gräsmattan utan att klaga.

OH!

:rofl

Dom gångerna jag har sett gubben så spelar han sin roll på samma sätt. Han kan bara spela en typ av karaktärer...bra iaf. Jag är inget fan av honom men han är ju inte sämst.

:D :D :D

Han spelar utbränd arbetslös så jävla bra.

Klockrent när han inte ens kan låta en hare stå på gräsmattan utan att klaga.

OH!

:rofl

Haha, som när kärringen hans kommit hem från bowling
- Vafan du bowlar väl inte?
- Jo det gör jag
In med skallen i bokhyllan, OH! OH!
Så jävla kung! :hoppskrat Kjelle é kung han!

Eller som snut i Smala Sussie, klockren :tummenupp

hans roll i den bästa sommaren är ju sjukt klockren!:rofl han gör sig så jävla bra när han är sådär otrevlig men ändå har ett hjärta av guld!:rofl

Ja, filmer är givetvis per definition dåliga om de är svenska. :rolleyes: Halleluja. Vore intressant om du räknade upp några "dåliga" svenska filmer och några "bra" amerikanska.

Naturligtvis inte men då 99% av alla svenska produktioner är under all kritik så blir det per automatik så.
Jag har sett EN wallander-film, sämsta skit jag har sett. Beck likaså, säkert skitkul om man är i övre medelåldern och har ingalunda filmsmak. Och alla jävlar som tycker att Änglagård är bra borde skaffa sig en smak av valfri sort DIRECKT! :mad:

Och visst, det produceras hur mycket film som helst i USA och det är nog inte ens 15% som är sevärda men det är bättre än 1% iaf...
Gökboet, The shining, Butterfly effect, ringen-trilogin om man gillar sånt etc.

Nu skiljer det hyffsat mycket i pengar som är inblandade men jag törs lova att det inte skulle produceras något vidare bra i Sverige ens med bra pengar då vi saknar regissörer och skådespelare av klass.
Men att du gillar svensk film förvånar mig knappast, du har inte uppvisat bra smak tidigare så :gnissla

Naturligtvis inte men då 99% av alla svenska produktioner är under all kritik så blir det per automatik så.
Jag har sett EN wallander-film, sämsta skit jag har sett. Beck likaså, säkert skitkul om man är i övre medelåldern och har ingalunda filmsmak. Och alla jävlar som tycker att Änglagård är bra borde skaffa sig en smak av valfri sort DIRECKT! :mad:

Och visst, det produceras hur mycket film som helst i USA och det är nog inte ens 15% som är sevärda men det är bättre än 1% iaf...

Nu skiljer det hyffsat mycket i pengar som är inblandade men jag törs lova att det inte skulle produceras något vidare bra i Sverige ens med bra pengar då vi saknar regissörer och skådespelare av klass.
Men att du gillar svensk film förvånar mig knappast, du har inte uppvisat bra smak tidigare så :gnissla
Fanny och Alexander, Mannen på taket, Ondskan, Änglagård, 1939. Eller också, om du inte tillhör den sorgliga skara som anser att en film är värdelös bara för att den är svartvit, kan du titta på filmatiseringen av Hemsöborna.

Men visst, vad är väl strålande skådespeleri, utsökt foto, intelligent dialog och genomarbetade manus? Ingenting givetvis, man pratar ju svenska.:rolleyes:

2829021 Naturligtvis inte men då 99% av alla svenska produktioner är under all kritik så blir det per automatik så.

Exemplen på svensk film du räknar upp påvisar ju att du inte har en susning om hur många bra filmer som gjorts i Sverige. Roy Anderssons "En kärlekshistoria" är bara ett exempel på djävulskt bra svensk film. Sedan har Ingemar Bergman gjort oerhört mycket bra saker liksom Bo Widerberg och Sven Nykvists Oxen.

Kan bara hålla med i hyllningskören. Jag skulle faktiskt ha sett " i huvet på Bergqvist och Sauk " i går men det var inställt då Sauk blivit sjuk.
Nytt försök 1/4.

Fanny och Alexander, Mannen på taket, Ondskan, Änglagård, 1939. Eller också, om du inte tillhör den sorgliga skara som anser att en film är värdelös bara för att den är svartvit, kan du titta på filmatiseringen av Hemsöborna.

Men visst, vad är väl strålande skådespeleri, utsökt foto, intelligent dialog och genomarbetade manus? Ingenting givetvis, man pratar ju svenska.:rolleyes:

:rofl ok, jag får väl hålla med om Ondskan och Mannen på taket. Men inte ens i Ondskan är det bra skådisar utan endast ett grymt manus och underbetalda kameramän som ändå gjorde det bästa av situationen.
Och som sagt, tycker man Änglagård är ett exempel på bra film, skådisar mm så kan man ju lika gärna gå och läsa en kalle-tidning...
Men bara för att större delen av svenska folket gillar filmerna betyder inte att de är bra. Större delen av svenska folket är dårar utan smak, så är det :gnissla

:rofl ok, jag får väl hålla med om Ondskan och Mannen på taket. Men inte ens i Ondskan är det bra skådisar utan endast ett grymt manus och underbetalda kameramän som ändå gjorde det bästa av situationen.
Och som sagt, tycker man Änglagård är ett exempel på bra film, skådisar mm så kan man ju lika gärna gå och läsa en kalle-tidning...
Men bara för att större delen av svenska folket gillar filmerna betyder inte att de är bra. Större delen av svenska folket är dårar utan smak, så är det :gnissla
Men vänta nu, säger du att Ondskan är bättre än Änglagård som samtidigt dissar svenskar för att sakna smak?!? Ondskan är byggd på en bok som är så pinsam att håret reser sig på underarmarna ju.

En svensk film ligger fö på min topp tre lista och det är Naken.

2830083 :rofl ok, jag får väl hålla med om Ondskan och Mannen på taket. Men inte ens i Ondskan är det bra skådisar utan endast ett grymt manus och underbetalda kameramän som ändå gjorde det bästa av situationen.
Titta på lite fler filmer än de som kommer upp på videobutikens Topp20 lista så ska du se att det finns grymt bra svensk film.

Oj, svensk film är ju i världsklass! Precis som på alla andra ställen görs det skitfilmer, men Sverige kan utan vidare matcha vilket annat filmland som helst alla dagar i veckan.

Européisk film överhuvudtaget är underskattad, här satsas påfallande ofta på talang istället för feta budgetar och ytligt dravel.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti