kjedan bara gav sig

stifmaister skrev:
äntligen hemkommen efter att ha suttit i kanten av motorvägen en bra stund och väntat på en polare som fick komma och hämta hojen med släp...

låg och fin åkte på motorvägen, men fick lust att ösa på lite =) så jag kugga ner 2 växlar och gav fult :) "rassel" sa det och sen låg kedjan mitt i vägen :va

lagom kul när det e kanon väder och långhelg... finns en liten liten chans att jag får tag på en ny imån... :Bugar

annars får den stå till på tisdag :mad:

jaja.. SKIT kedja :banana

Ville bara meddela att samma sak hände mej igår :huvet Ska nita kedjejäveln nu, kommer aldrig använda mig av lås igen... :huvet

Jag hjälpte Bandit uno att byta sitt drivpaket i helgen och på kedjeförpackningen stod det att för motorcyklar på över 250cc skulle man nita kedjan istället för att använda kedjelås.

stifmaister skrev:
Bike i trollhättan satte på nytt drivpaket på den förra hösten innan den sattes in. Köpte hojen för 1 månad sen och fick med kvitto från den och många andra "servisar".
Då kan du ta din hoj, åka tillbaka till Bike och be att dom lägger på en ny kedja.
Och de ska dom göra kostnadsfritt.

Edit:
De är dom skyldiga att göra enligt lag alltså..

Last edited:
Ett tips kan vara att naja kedjelåset och säkra med silikon. Det gör jag och det fungerar utmärkt.

Personligen tror jag inte det har med kedjelåset att göra. Måste vara den enorma effekt en CBR utvecklar som gjort att kedjan helt enkelt gått av. :rolleyes:

Kan vara bra att veta, hade tänkt nita min vid nästa byte om jag kommit över rätt utrustning lätt, nu vet jag att jag måste göra det. Skönt att det inte blev värre för dig i alla fall.

// Wip

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back