Kitchen aid

Jo, det gör den. Snabbjästa degar är väldigt enkelt att mangla ihop, det klarar en elvisp.

0,7kg är en rågsurdeg. Klantigt skrivet av mig. En surdeg är mycket kompaktare och skall även bearbetas längre i maskinen (upp till 25 minuter) så det ställer mycket högre krav på motorn.

/ Jens

Ah, då är jag med i matchen. Uppfattade det först som att 0.7 var gränsen för vad maskinen klarade för i så fall hade den ju varit helt oduglig oavsett ambitionsnivå.

Jo, den har köttkvarn å en massa tillbehör men jag kan tyvärr inte sälja den då husan använder den för mycket. Blev mest överraskad när den dök upp på bild i tråden.

Hon märker säkert inte om den försvinner...

Nu ska det jagas på blocket.

Vet att Yamaha har en potent 2Hk tvåtaktare som gör processen kort med vilken purjo som helst. Kan bli lite klabbigt med tvåtaktsoljan o grejer dock.
Monterar du en rostfri,ytskärande propeller så kan du tillverka grädde lekande lätt.

I varenda tråd du deltagit i där någon föreslagit att en villrådig ska ha t.ex. en R1. Minns du nu? Jag har inte tid att leta nämligen.

Ah, du menar de trådar där trådstartaren uttryckligen sagt att de vill ha en billig hoj med låg försäkring som lämpar sig för övningskörning och som första hoj...
Det är inte mitt fel att en del andra saknar läsförståelse.

I ditt fall förstår jag iofs att du förvisso förstår vad som efterfrågas men att din oerhörda rikedom gör att du upplever R1:an som en hoj som är billig att försäkra eftersom det är småpengar för dig.

Det är bara vi övriga, vi vanliga dödliga, kreti och pleti som är lite fattigare och därför tvingas sondera terrängen innan vi köper något.

Vem vare som köpte!!!!!!!??????

Slängde mig på luren men man kunde väl ge sig fan på att nån hann före.

Så. Någon som har en hederlig gammal 70-talsmaskin kvar att sälja? Ju mer den låter och ju tyngre den är, desto mer betalar jag... Är den orange och brun är det ännu bättre. Jag menar, har den överlevt en gammal husmor i trettio år så lär den ju hålla en halv evighet till.

Bor man i lägenhet kommer störjouren och knackar på per omgående när man drar igång en såndäringa pjäs I tells ya!

Den är ruskigt stark men den tillverkades ju också långt innan man energimärkte vitvaror och propparna gick som smatterband. Varorna var bevisligen inte ens vita på den tiden.

Ah, du menar de trådar där trådstartaren uttryckligen sagt att de vill ha en billig hoj med låg försäkring som lämpar sig för övningskörning och som första hoj....

Nä, men de då någon frågar efter tips på mc på ett sporthojsforum och du raljerar över att folk föreslår R1, eller de trådarna där du klagat på BMW-bilar för att någon föreslagit dem eller varför inte de fenomenalt töntiga inläggen du gjorde i vintras tillsammans med resten av sossemaffian då någon frågade efter vilken dunjacka som var bäst och ni föreslog 17st träningsoveraller istället, kommer du ihåg hurt sossiga ni var då? :D Det är ju annars ett ypperligt exempel, utöver denna tråd.
Någon frågar efter "Dunjacka", du föreslår träningsoverall
Någon frågar efter "Kitchen Aid", du föreslår vad-det-nu-var-för-sosse-attiralj

I den här tråden frågades det inte efter husmorstips, det var och är fortf en specifik Kitchen Aid-tråd, varför inte den officiella Kitchen-Aid tråden rent av? :yoparty

Så, när någon nästa gång frågar om att köpa en Rolex behöver du inte föreslå en Kalle Anka-klocka med babyblått kardborrearmband. Nästa gång någon frågar vilken Mont Blanc han eller hon ska önska sig behöver du inte föreslå BIC's kulspets, och nästa gång någon frågar efter vilken ort i Thailand man ska åka till julsemester på behöver du inte föreslå Yasuragi med doftljus och myselimys, compreñde? :mad:

Så, printa, klipp ut, spara.

:fakta

PS, hur fan kunde ni föreslå träningsoverall och långkallingar, hur kunde ni? :4skrika Det var du, Dee_cati och någon till. Oförlåtligt samt oförglömligt.

Oförlåtligt samt oförglömligt.

Förlåt Daniel!
671504-140x300pxls.jpg

Föräldrarna har nog kvar sin Hugin bland skåpen hemma. Den är brun och orange och levererar 19 hk. Det måste den göra så inihelvitte mycket den låter. Jag var så klart livrädd för den när jag var liten. När Hugin åkte fram for jag upp på vinden och där satt man tills vibrationerna i bjälklaget slutat.

Tjöp din egen.
http://www.blocket.se/alvsborg/Koksassistent_27113897.htm?ca=11&w=3

Exakt en sådan hade mamma när jag var liten,det var rysk stridsvagns-kvalitet i den.

Hon hade den säkert i 15 år och bakade bröd varje vecka.
Gjorde kakor,äpplemos,malde kött,gjorde korv osv osv.

Den är urmodern till alla fjolliga wanebee assistenter i poppiga färger.

Har funnit instruktionsboken i pdf och ska senare gå igenom den, tror det, som med alla prylar, oerhört viktigt att man följer de råd/tips/instruktioner som finns där oavsett vad eve försäljare säger. Använder man för fel hastighet kan det nog gå åt pipsvängen, till deg ska t ex hastighet 2 användas.

Som en skrev

"Det finns ingen risk att din maskin blir förstörd om du läser instruktionsboken o lär dig vilka hastigheter som gäller för vilka degblandningar. Det är inte riskfritt att dra på max med den tyngsta tänkbara jästdegen, använd bondförnuftet helt enkelt".

Klart man kan bli besviken om man inte har en maskin som uppfyller sitt behov, då spelar det ingen roll om den är dyr eller billig.

Har som sagt inte behov av att göra stora degsatser utan vill ha färsk bröd till helgen, småkakor (som det sägs att den är mycket bra på) att kunna bjuda på till vännernas ungar.

Bakar hellre ofta än mycket på en gång, det är våra behov.

Väntar nu på leverans :)

Last edited:
Har funnit instruktionsboken i pdf och ska senare gå igenom den, tror det, som med alla prylar, oerhört viktigt att man följer de råd/tips/instruktioner som finns där oavsett vad eve försäljare säger. Använder man för fel hastighet kan det nog gå åt pipsvängen, till deg ska t ex hastighet 2 användas.

Som en skrev

"Det finns ingen risk att din maskin blir förstörd om du läser instruktionsboken o lär dig vilka hastigheter som gäller för vilka degblandningar. Det är inte riskfritt att dra på max med den tyngsta tänkbara jästdegen, använd bondförnuftet helt enkelt".

Väntar på på leverans :)

Det finns överhängande risk att din växellåda kommer paja om du kör tunga degar. Mycket överhängande. Krävs mer än 300w för att klara av det nämligen, då kan inte växellådan växla ner tillräckligt...

Du får handla dig en maskin för show och en för go helt enkelt!

Edit: En tung deg betyder inte mycket bröd. 5 frallor är vad som rekommenderas i de svagare maskinerna... Det är ju förrätt :D

;)

/ Jens

Last edited:
Det finns överhängande risk att din växellåda kommer paja om du kör tunga degar. Mycket överhängande. Krävs mer än 300w för att klara av det nämligen, då kan inte växellådan växla ner tillräckligt...

Du får handla dig en maskin för show och en för go helt enkelt!

;)

/ Jens

:huvet nu ska vi ju inte göra stora degar.

Last edited:
:huvet tillbaka.

Inte stora. Tunga!

Vi har en förmåga att alltid debattera saker. Det är skoj! Men du vet ju att jag har rätt innerst inne :tuttar:banana

Okej ja mena "tunga".

:mad: akta dig :tuttar har alltid rätt...:whip

För mig är stora och tunga saker samma sak ::D

Come over to the dark side...we have cookies

Du e bara avis för att du inte fann en i rätt rosa som matcha ditt rosa linne :pannkyss

Nu vet man iaf vem man skall konsultera om man har frågor om köksgeråd! :)

Ja o hon gillar kitchen aid :fakta

http://www1.macys.com/catalog/product/index.ognc?ID=321492

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...