Kitbox med orig kabelhärva problem.

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Har en R6-03 som jag skulle sätta min Kitbox i. Provade i helgen men den gick inte antagligen skall nånting byglas eller kopplas bort på nåt vis. Tempmätaren fick frispel och visade HIGH direkt vid tändningen på.
Det enda som hände var att jag fick en ordentlig avgasknall.

Är det nån som provat eller vet vad jag skall göra?

Ingen som har nån aning???
Nån som kan ge tips om ställe med elshema till ovanstående då?

Det är inte många som sysslar med så seriös racing... iaf inte som är medlemmar här... ? iofs verkar ju du göra det. :hihi

Hursomhelst, som du säger så är det så att originalstammen har en massa andra pillemojer som måste jorda fram o tillbaka, höger o vänster osv.

Du kan endast lyckas genom att antingen vara grymt elkunning eller köpa den rätta kabelstammen för kit-ECU'n.

Vet ej hur det är på Yamaha, men på suzuki har man en stor ombyggnad att göra om man ska kombinera kitbox med originalelsystem. Har sett exempel på brända tändboxar vid felkopplingar, så bit i det sura äpplet och köp rätt kabelhärva.

Har kit härvan men vill kunna använda hojen med lysen och allt måste ju kunna gå att dra ur lite grejer och jorda nånstans men var?
Lundgrens sa att det skulle gå att plocka i boxen direkt men att jag kanske inte skulle få nån hastighetsmätare. Ha!! Fick ingenting ist. :confused: :va

Swedie skrev:
Det är inte många som sysslar med så seriös racing... iaf inte som är medlemmar här... ? iofs verkar ju du göra det. :hihi

Hursomhelst, som du säger så är det så att originalstammen har en massa andra pillemojer som måste jorda fram o tillbaka, höger o vänster osv.

Du kan endast lyckas genom att antingen vara grymt elkunning eller köpa den rätta kabelstammen för kit-ECU'n.

Jo jag satsar ju på seriös racing :D Elakaste R6an på vägen eller??
Va fan med treårig el utbildning borde man väl kunna lösa det här med men vet ej i vilken ända jag ska börja i???

Stoppsladd skrev:
Har kit härvan men vill kunna använda hojen med lysen och allt måste ju kunna gå att dra ur lite grejer och jorda nånstans men var?
Lundgrens sa att det skulle gå att plocka i boxen direkt men att jag kanske inte skulle få nån hastighetsmätare. Ha!! Fick ingenting ist. :confused: :va
Kittändboxen har inte samma kopplingschema som en originalbox, det är därför som man säljer en separat kabelhärva till den. Är det lysen du är ute efter så montera kitelsystemet och komplettera med extra kablar till lyset, det borde vara enklare än att använda originalhärvan.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...