Kitaco 124cc motor

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Ny till våren
Någon som har koll på priser i utlandet på just denna motorn? Eller om ni vet likande motorer som har så mycket hk som möjligt.

Tack på förhand.

Ten-0 skrev:
2201575 Någon som har koll på priser i utlandet på just denna motorn? Eller om ni vet likande motorer som har så mycket hk som möjligt.

Tack på förhand.

inköpspris på denna motor ligger väl runt 25- 30papp sen ska det till moms o sånt! Sedan vill man ju ha reservdelar o det blir nog värre o priserna på dessa är nog vädigt höga. Numera för man nästan ur lika många hk ur en kines efter lite portning, kam, högkomp kolv och elsystem samt att du har ruggigt billiga reservdelar att tillgå. När amerikanarna har visat bänk papper på kitaco motorn så har de legat mellan 14-18hk. Men har du pengar så e det bara och handla!

Joel på soders.se kan nog fixa den värsta på marknaden en Takegawa
motor med överligande kam axlar o sånt, lär väl kanske ge 20hk o kostar skjortan.

Josun.se kan trimma en kines motor åt dig samt att du får en hoj på köpet o pengar över mot om du köpt kitaco.

//h-street

Jag har redan pratat med "Josun", han hade inte tid att trimma min motor tyvärr. Joel kan väl ta hem det mesta, men då landar priserna som hos Dirtbikes alltså runt 40-50k för en motor. Därför vill jag hitta denna utomlands till bästa pris. Alt köpa ny motor och ha dirtbikes till att borra till 136cc. Turbo är steget efter, vill ha världens snabbaste Zimini 988RR :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT