Kinnekulle, ok för RR?

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Ni som känner till Kinnekulle.
Är den banan ok för RR?

kolla på www.stcc.se

Där står vissa datum o väger mellan Knutstorp och Kinnekulle
tydligen. Förr har jag fått för mig att Kinnekulle inte var ok för RR, men
den är kanske det nu?

Om inte, isåfall har dom både Sturup och Kinnekulle som inte är ok för
RR i år i STCC, vilket verkar konstigt....

Hoppas på Knutstorp, annars får jag åka ända till Falkenberg för att
se på när Veidec tävlar.. ;(

Bennybåge skrev:
2668239 Ni som känner till Kinnekulle.
Är den banan ok för RR?

kolla på www.stcc.se

den är kanske det nu?

Personligen tycker jag att det är för dåliga avåkningszoner, framförallt före och efter tv-kurvan.

Tror inte kinnekulle är godkänd för RR men de kanske ser till att fixa det fall det är dte som krävs. Ska det vara RR ihop med samtliga STCC race?

MVH

Johan

Bennybåge skrev:
2668239 Ni som känner till Kinnekulle.
Är den banan ok för RR?

kolla på www.stcc.se

den är kanske det nu?

Man körde Kinnekulle i SO ett år. Tror det var 1996. Men sen var det en förare i 250SP som skadade sig en del på en träning där. Sen dess har den nog inte varit godkänd av SVEMO.

Vet ej om den är godkänd eller ej, men tycker den är klart olämplig att köra tävling på i nuvarande utförande - med tanke på räcken, dåliga/obefintliga avåkningszoner etc.

Kinnekulle är inte godkänd för Veidec Trophy, på dom banor som inte uppfyller SVEMOS krav kommer det endast att köras bilar i STCC.

Vissa banor är dock på gång med ombyggnationer och förbättrad säkerhet.

Bra att dom kan se till att man gör nånting av dom banorna vi har iof. Att tex Kinnekulle inte har varit kodkänd för RR innan betyder inte att den alltid behöver vara det. Fixa till dom banorna vi har ordentligt först tycker jag är helt rätt. Finns mycket att förbättra på många av dom banorna vi har för förare, publik, funktionärer, mekaniker osv.

En optimal lista hade varit om man fick med alla Svenska banorna. Tänk om kalendern kunde innehålla:

Sturup
Knutstorp
Falkenberg
Anderstorp
Gotland
Karlskoga
Linköping
Mantorp
Kinnekulle
Midlanda

Om inte Kinnekulle och Sturup kan fixa sina banor för RR till nästa år så har man iaf minst 7st race för VEIDEC Trophy.

Axxexs skrev:
2668254 Man körde Kinnekulle i SO ett år. Tror det var 1996. Men sen var det en förare i 250SP som skadade sig en del på en träning där. Sen dess har den nog inte varit godkänd av SVEMO.

Tror det var Jan olov notengs krasch i superbike loppet som avgorde beslutet att inte ge tävlingstillstånd till banan mera

Strider skrev:
2668431 STCC kalender är PRELIMINÄR.
På Svenska innebär det luftslott.
Må så vara men vad jag kan se krockar inga STCC-helger med SM-helger så det ser ju lovande ut så här långt.

Däremot krockar LMS B-race den 30/6-1/7 med STCC på Våler (NOR) och SO på Alastaro (FIN).

sandstream skrev:
2668503 Må så vara men vad jag kan se krockar inga STCC-helger med SM-helger så det ser ju lovande ut så här långt.

Däremot krockar LMS B-race den 30/6-1/7 med STCC på Våler (NOR) och SO på Alastaro (FIN).
Och hur många b-förare är aktuella att köra i Våler? SO i alastaro skulle kunna vara en möjlighet för rookies, men STCC kör såvitt jag vet endast en mc-klass, och den är inte öppen för b-licens.

Nr:18 skrev:
2668537 Och hur många b-förare är aktuella att köra i Våler? SO i alastaro skulle kunna vara en möjlighet för rookies, men STCC kör såvitt jag vet endast en mc-klass, och den är inte öppen för b-licens.
Jag tittade enbart på datumen då bland annat Lodnert sagt att de väntat på STCC-kalendern innan de kunde besluta om SM-datumen.

nr12 skrev:
2668428 Tror det var Jan olov notengs krasch i superbike loppet som avgorde beslutet att inte ge tävlingstillstånd till banan mera

Usch det var den obehagliga olyckan där han fick motorcykeln i skallen och mer eller mindre krossade huvudet? Han överlevde nätt och jämt....

Körde GSXR750 med Lucky Strike spons första säsongen i SO om jag inte minns fel, bara det var ju skäl att heja på honom.....

En del avåkningszoner innehåller många stora stenbumlingar. Kan inte förstå varför - de kan inte ta så värst lång tid att lyfta bort. Är ju rent ut sagt livsfarligt.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...