Kings Tire dubbdäck, är dom bra?

lejfan

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
KTM 660 SMC -04
Har någon testat Kings Tire dubbdäck?
Enligt uppgift har jag fått höra att dom är bra men vad vet jag. :va

Det är svårt att få nåt hum om vilka däck som är bra
för det är ju en hel djungel.

Jag vill att däcken ska ha dubb som spretar åt sidorna, för isåkning.


Lejfan. :)
 
"King tyre" låter ju som det är i eliten om man hör på namnet iaf:)
För is är trelleborg 7mm klart bäst (och dyrast).
Personligen tror jag att et par begangnade trelleborg håller längre än ett par nya kinesiska oavsett märke.
Om du ska byta til trelleborg lönar det sig med en däck omläggare, jag har försökt utan och det var näst intill omöjligt på bakfälgen!

Om du skal köra hårt med cross på is tror jag det lönar sig med märkesdäck, men jag känner inte till King tyre, det kan hända dom är skit bra:D

Lycka till med nya däck!
 
Jag kör med Kings tire bak och tycker de fungerar bra, hade Metzler bak förut och det var dåligt grepp och högt slitage.
 
Jag är nöjd med mina! Jag körde vintersäsongen ifjol på sådana, trots lite snö är de fortfarande fräscha och alla dubb kvar. På ren is finns bättre val, men jag tyckte det gick bra då med.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top