Kineser flår djur levande

Såg något program för ett par år sedan om Kinas pälshandel. (typ Insider)
Fick lov att slå av när dom började flå en levande Schäfer som skrek. Band fast den i halsen och stack kniven mellan benen för att flå den bakifrån och frammåt... Detta för att bloda ner skinnet så lite som möjligt. Även därför dom inte dödade dom innan!

Klart det vidrigaste jag sett! :(

RSV_R skrev:
Såg något program för ett par år sedan om Kinas pälshandel. (typ Insider)
Fick lov att slå av när dom började flå en levande Schäfer som skrek. Band fast den i halsen och stack kniven mellan benen för att flå den bakifrån och frammåt... Detta för att bloda ner skinnet så lite som möjligt. Även därför dom inte dödade dom innan!

Klart det vidrigaste jag sett! :(

:gråta :kulspruta

När det gäller hundar som äts så dränks de ofta för att adrenalinet ska ge en bättre smak åt köttet :död

Om de avlivade dem med en slaktmask eller liknande skulle det vara helt okej för mig att flå dem och att äta köttet.

Det är naturligtvis inte kul med djurplågeri, men för att sätta det lite i perspektiv så finns det, bland annat i kina, något som kallas "ekonomiska fria zoner". Det finns ett vedertaget begrepp på engelska som jag förträngt för tillfället.

Dock, i dessa zoner görs kläder, krimskrams, datorer och annat under ganska intressanta förutsättningar; Löner är extremt låga, arbetare (påfallande ofta unga, outbildade kvinnor) förväntas jobba obetald övertid, de hyr ofta sin sovplats (dyrt) av samma företag som betalar ut deras lön, fackföreningar är förbjudna, och deras anställningskontrakt, i de fall det finns, är alltid tillräckligt korta för att de inte skall kunna tillgodogöra sig några sociala rättigheter såsom pension, sjukpenning eller något annat.

Det fina med dessa zoner är att företagen inte betalar någon skatt, värdlandet har ingen koll på vad som händer i zonen, och om arbetarna får för sig att strejka/bilda fackförening/ställa krav så ställer värdlandet gärna upp med en armé för att få arbetarna på andra tankar.

Så samtidigt som ni sitter och fyller i listor på er billiga, Kinaproducerade dator, klädd i svinbilliga kläder från HM som har sytts av en 14åring i Indonesien som inte skulle kunna köpa samma tröja om hon så sparade i ett år och tycker att djurplågeri är det värsta som finns, tänk ett halvt varv till och se hur lätt man kan göra en insats som faktiskt gör skillnad, till skillnad från en lista på internet.

Detta sagt med all respekt för folk som arbetar mot djurplågeri som naturligtvis är skit.

Edit; Snygg marknadsföring dock...

http://www.kreic.com/e_invest/invest130.jsp

Last edited:
sandstream skrev:
När det gäller hundar som äts så dränks de ofta för att adrenalinet ska ge en bättre smak åt köttet :död
Jag har ofta undrat varför det inte finns några protestlistor mot fiskarnas sätt att omvänt dränka (kväva?) sina fångster. :va Är de mindre värda för att de lever under vatten och folk inte har dem i soffan eller för att de är fula (Dessutom luktar de illa när de legat isolen i solen en stund :fyllisar ).

Chefen Alabama skrev:
Jag har ofta undrat varför det inte finns några protestlistor mot fiskarnas sätt att omvänt dränka (kväva?) sina fångster. :va Är de mindre värda för att de lever under vatten och folk inte har dem i soffan eller för att de är fula (Dessutom luktar de illa när de legat isolen i solen en stund :fyllisar ).

För att fiskar inte känner smärta och jag tror inte dom har några känslor heller. Hur görs förövrigt våra skinnställ? Har jag länge funderat över :va

Håller med t-rex där, även om dom har en rätt sjuk inställning till djur i kina, (och på många andra ställen med), så finns det faktiskt betydligt värre och allvarligare problem som man skulle lägga betydligt mer energi på.
Undrar vad arbetarna som skruvar ihop kinaminisarna tjänar...

/Pajje

honkiie skrev:
För att fiskar inte känner smärta och jag tror inte dom har några känslor heller.

Det är väl inte helt klarlagt, det finns tydligen undersökningar som tyder på det motsatta.

Dessutom finner jag det rätt märkligt att det går bra att heldissa andra länder för deras hantering av djur, när vi själva skållar tusentals kräftor levande under en kort period i augusti. Det är egentligen rätt barbariskt, men det talas det relativt tyst om i t.ex. media, snarare tvärtom.

För att fiskar inte känner smärta

De har en hjärna och ett centralt nervsystem alltså känner de smärta!!! :fatta!

Zita skrev:
För att fiskar inte känner smärta

De har en hjärna och ett centralt nervsystem alltså känner de smärta!!! :fatta!

Enligt forskningen jag fått ta del av så känner inte fiskar smärta, de är som terminator, dom känner inte smärta men registrerar skador typ. Det är väl därför det finns vegetarianer som äter fisk.

Psychobiker skrev:
Håller med t-rex där, även om dom har en rätt sjuk inställning till djur i kina, (och på många andra ställen med), så finns det faktiskt betydligt värre och allvarligare problem som man skulle lägga betydligt mer energi på.
Undrar vad arbetarna som skruvar ihop kinaminisarna tjänar...
/Pajje

Man måste faktiskt inte välja, du kan både skriva på protestlistorna mot detta fruktansvärda djurplågeri OCH engagera dig i något annat :7peta

honkiie skrev:
Enligt forskningen jag fått ta del av så känner inte fiskar smärta, de är som terminator, dom känner inte smärta men registrerar skador typ. Det är väl därför det finns vegetarianer som äter fisk.

Tror du verkligen på det själv?

Folk äter kött fast de vet att djur känner smärta, det finns vegetarianer som äter kött ibland också för hm...ja undra varför :va

t-rex skrev:
Det är naturligtvis inte kul med djurplågeri, men för att sätta det lite i perspektiv så finns det...

Visa mig en protestlista på det du beskriver och jag skriver under direkt! :tummenupp Gillar inte djurplågeri heller så jag har precis skrivit under den redan!

Skalman skrev:
Dessutom finner jag det rätt märkligt att det går bra att heldissa andra länder för deras hantering av djur, när vi själva skållar tusentals kräftor levande under en kort period i augusti. Det är egentligen rätt barbariskt, men det talas det relativt tyst om i t.ex. media, snarare tvärtom.
Tycker man ska skilja på djur och djur.
Jag kan med gott samvete slå ihjäl en fluga men problemet blir värre om det tex är en hundvalp.
Tror det är relationen mellan människan och djuret som avgör om det är okej att döda eller inte.
Djurets sätt att reagera på smärta spelar nog också in.
Vi lär tex aldrig se någon fabrik som föder upp och slaktar schimpanser eftersom de är så lika oss.

Hur som helst bör djur som ska användas till mat eller kläder få en så snabb och smärtfri död som möjligt.

Känns som vi haft den här diskussionen tidigare. :va

Djuren gör mot djuren än värre än människan mot djuren många gånger.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt