Kinas GP

bgix skrev:
Pappas pojke, van att få vad han pekar på. Undrar hur många miljoner RR-karriären kostat faderskapet? Kan ju knappast ha fått styrningar på egna meriter.

Dette var jo ikke så imponerende. Hvem er Sete's far? Er de noen connection mellom ham og teamene Sete har kjört for?

Han är dotterson(?) till Bultacos grundare Don Paco Bulto.
Farsan var teamchef hos Bultaco efter sin egen racekarriär

Last edited:
Se der ja, sjelden har jeg fått så mange svar. Takker :tummenupp

edit: Bulataco har jeg jo hørt om, neste spørsmål blir da, hva skjedde med Bultaco?

Last edited:
JA och då var jag här igen ska vi lämna kina och se framåt .
Konstigt att kineserna arr motogp tänk om man fick se motogp in sweden nån gång .

gurra snurra skrev:
Konstigt att kineserna arr motogp tänk om man fick se motogp in sweden nån gång .
Det har vi haft, så sent som på 80-talet, men det är du nog för ung för att minnas :hihi

sandstream skrev:
Det har vi haft, så sent som på 80-talet, men det är du nog för ung för att minnas :hihi
Du verkar för gammal för att minnas. Sista GP-t i Sverige kördes 1990. Jag var där.

Goodstuff skrev:
Du verkar för gammal för att minnas. Sista GP-t i Sverige kördes 1990. Jag var där.
Men det var fan vad vi var petiga i dag då :D
Okej, okej, 1990 säger vi väl då.
Det är iaf för längesedan för att kidsen ska ha varit där :D

Jag var där 1985 (min enda tunga RR-merit) :tungan

Alltid petig. :mattias
*skrytmode på*
Första gången jag var på VM där var 79.
*skrytmode av*

Last edited:
Azzurro skrev:
Bulataco har jeg jo hørt om, neste spørsmål blir da, hva skjedde med Bultaco?

Bultaco gick i graven 1977, saxat från derbi.es:

1977
The sector undergoes a period of crises. Bultaco, Mototrans and OSSA disappear from the market. Suzuki takes over Abelló, Honda takes over Montesa and Yamaha takes over Sanglas.

Bultacos var så koola, :yoparty

Som moppefucko på 70-talet drömde jag om en sån här
att busa med:

Astro2502.jpg

gurra snurra skrev:
Du kanske har missat att vår lämpligaste bana för ändamålet, Anderstorp, håller korpklass i jämförelse med exempelvis banan i Shanghai, Kina.

McFille skrev:
Riktigt kul med Jaque som sagt! Trodde nästan ett tag att han skulle komma ifatt Rossi, hade ju varit ÄNNU grymmare om inhopparen plockar 1:a platsen!
Nu får Nakano och Hoffmann skämmas... :D

Men en 2:a plats är iaf. helt otroligt! :Bugar

Melandri visar igen att han är killen som kommer ta över efter Rossi. Stabil insats, och plockar ner sin fjantiga teamkompis som inte ens kan köra hojen i mål... :7peta

Synd att Roberts fick problem, det hade varit bra för Suzuki och särskilt honom själv att få komma på pallen. Nu förblir han väl samma gamle surgubbe som vanligt... :(

Vette fan vad Hopkins höll på med, körde snabbt ibland men långsamt för det mesta. Trodde verkligen på honom...

Synd att Kallio inte är snabbare i regn. Får hoppas på torrace resten av säsongen!
Han knappade in på Rossi av en anledning och det var att rossi dämpade tempot något sista varven, Jaque hade inte en chans.
Men jag vart fan jävligt impad av Jaque, han körde gryyyymt bra, hoppas man får se mer av honom :)
Rossi släppte av mycket tidigare på rakorna dom sista 4-5 varven.
Sete, ja han grinade :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...