Kinamoto

alap

www.skogspaddan.se
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
Ingen för tillfället.
En liten fråga på min kinahoj så finns det ingen skruv att justera förgasaren bara en "spak" som justerar luftfiltret. Så min fråga om man vill justera så det som finns att göra är att flytta flotören?

Förgasare

alap skrev:
2371847 En liten fråga på min kinahoj så finns det ingen skruv att justera förgasaren bara en "spak" som justerar luftfiltret. Så min fråga om man vill justera så det som finns att göra är att flytta flotören?
Tyvärr så är orginalförgasaren en väldigt dålig historia.
Det enda du kan göra med den är att flytta nålen upp eller ner beroende på motorgången.
Fyrtaktar den får du släppa ner den ett hack eller flera, dör den eller går för rent får du lyfta den ett eller flera hack.
det bästa är att byta den till en förgasare där det finns flera inställningsmöjligheter.
Håller själv på med att tillverka ett insug till en "TILLOTSSON" 20mm förgasare, där man kan ställa in både låg och högvarv.
Ska även byta till fyrports reedventil då orginal reeden är en stor plugg i sig.
Håller även på att tillverka en cylinder med sex portar, bara för att få mer "klös" i den.:D
Mvh KJ

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...