Video Kina VS Japan hjälm.

Vem köper Kina hjälmar ?
Fler än man kan tro , fast dom vet troligtvis inte om det bara.
För att ta ett exempel som är skrämmande är Klims Krios carbon adventure (ej PRO) hjälm som är populär och dyr...men det e ju ok för det är KLIM eller hur och måste vara bra....
Kanske man då ska fundera över varför en Nishua Enduro Carbon kostar hälften (om inte ännu mindre) så mycket och får oftast ganska dåliga recentioner medan Klim ofta hyllas ?
Det är nämligen EXAKT samma hjälm som tillverkas på samma fabrik av Nishua i Kina som Klim har köpt.
Lustigt att läsa om folk som aldrig skulle köpa den och är stolta över sin Klim kruka :rofl
Kallas för placeboeffekt....

Klim…de gör säkert några prylar som är bra, till exempel deras hjälmhuva för snöskoterbruk. Men min samlade erfarenhet av de ungefär femton år de gjort snöskotergrejer är tyvärr att man får leta länge efter mer över-rejtade grejer…

Av någon anledning har de lyckats bygga upp myten om att de har bästa handskarna och bästa kängorna. Jag håller inte med. Kvaliteten på kängorna är inte bättre än någon annan kina-dynga (jag förbrukade två par av deras värsta modell på tre år, båda sprack på samma ställe sådär en månad efter att garantin var slut) och passformen på deras hyllade hanskar är bara för bedrövlig.

Vem köper Kina hjälmar ?
Fler än man kan tro , fast dom vet troligtvis inte om det bara.
För att ta ett exempel som är skrämmande är Klims Krios carbon adventure (ej PRO) hjälm som är populär och dyr...men det e ju ok för det är KLIM eller hur och måste vara bra....
Kanske man då ska fundera över varför en Nishua Enduro Carbon kostar hälften (om inte ännu mindre) så mycket och får oftast ganska dåliga recentioner medan Klim ofta hyllas ?
Det är nämligen EXAKT samma hjälm som tillverkas på samma fabrik av Nishua i Kina som Klim har köpt.
Lustigt att läsa om folk som aldrig skulle köpa den och är stolta över sin Klim kruka :rofl
Kallas för placeboeffekt....

Det är inte ”exakt samma hjälm” kan jag säga efter att klämt, känt och provat bägge. Däremot kan de absolut vara gjorda i likadana formar och tillbehör passar rakt över.

Därmed ingen värdering gjord av huruvida den ena är bättre eller sämre än den andre.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing