Killen med tur

Vilket klantarsle! Någon som kan förklara varför han ger fingret?
 
Cheezzus!
Det var... nära... minst sagt!
Men va f-n gjorde han för att komma över på fel sida?
/D
 
Men va f-n gjorde han för att komma över på fel sida?
/D

Initialt lutade han hojen...för lite för att därefter, ganska kyligt faktiskt, vrida upp blicken och styra upp hojen mot den lucka som fanns i mötande trafik!

Han blev rädd helt enkelt för begränsningen i att luta hojen, från början, ligger hos föraren och inte hos motorcykeln som hade klara en bra mycket kraftigare sväng i den hastigheten, av filmen att dömma!

Tur med andra ord för vad hade hänt om det inte varit en lucka precis just där och då!? Uuuuh, otrevligt värre!

Nä, bättre och köra med lite större marginaler så man inte självmant är orsak till en allvarlig olycka!

Mvh!
// Niklas
 
Även hojen som filmar kommer över på fel körbana...
Bilisten fick nog också byta blöja efter detta möte :)
 
ser nästan ut som att de inte vet hur hårt den kurvan ter sig i slutändan, mer aphäng å hoppa röven i backen hade nog vart den riktiga lösningen på kurvtagningen kanske
 
Jag vet inte om jag såg rätt men kom inte SUV:en över i deras körfält pga. omkörning :va

Edit: Kollade på filmen igen. SUV:en höll sig på sin sida av vägen och det är ett klart fall av överlevnadsreaktion. Killen vågar helt enkelt inte lägga ner hojen tillräckligt mycket. :gnissla
 
Last edited:
ser nästan ut som att de inte vet hur hårt den kurvan ter sig i slutändan, mer aphäng å hoppa röven i backen hade nog vart den riktiga lösningen på kurvtagningen kanske

Hmm, lär nog inte hjälpa så mycket när man är riktigt skiträdd och tror/tycker/känner att man inte kan luta hojen mer!

Mvh!
// Niklas
 
Linjeförskjutning...:näsblod


Eller
--------------------
""I många fall kräver en sänkt hastighetsmärkning en lägre växel trots att man kanske tycker att det inte är nödvändigt, det finns ofta involverade parametrar som man kan förbise och situationshastigheten kan lätt bli för hög om man har i fel växel. Så det är också ett sätt att vara riskmedveten, att respektera och notera trafikmärken. I många fall är trafikmärken positiva distraktioner, fortsättningsvis är vägen och det utanför den direkta synlinjen dock det viktigaste.""
------------------------


Pojkarna har nog inte läst samma bok som Suzukilover har gjort :D
 
Vad är det med er?
Killen gjorde inget fel, det var bilisterna.....det är det alltid vet ni väl
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top