Killar som vill visa upp sig..

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Detta är ett mystiskt fenomen som drabbat mig ett stort antal gånger...

I regel går det till ungefär så här:

Jag kör fram till ett rödljus och stannar med min lilla hoj för att vänta på att det ska slå om till grönt.

Kille på hoj kör upp och ställer sig bredvid... Killen ser då till sin stora fasa att det är en tjej på hojen bredvid... :skrämd
Detta triggar något typ av adrenalinpåslag vilket i sin tur resulterar att han genast börjar gasa lite extra, försöker se så stor, stark, och cool ut som bara han kan. När trafikljuset äntligen slår förvandlas han till någon typ av stuntkung och vrål-kör iväg, allra helst på bakhjulet med ena handen på höften coolt kollandes bakåt för att se min imponerade min...

Detta beteende kan därefter upprepas flera trafikljus på rad…. :squid

Kan detta beteende förklaras genom någon typ av tillfällig psykos som drabbar vissa killar på motorcykel när en viss kombination av faktorer uppträder, kanske;
Trafikljus som lyser rött + tjej på hoj brevid = psykos.. ? :näsblod

Ska här tillägga att jag absolut inte tar illa upp utan bara gapskrattar i min hjälm åt dessa killar som så gärna vill visa upp sig....

:rofl :rofl

Någon som upplevt något liknande?
Kanske en och annan kille här på forumet känner sig träffad?? :D

Puss å kram!

/issi
 

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Växjö/Kalmar
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Japp, reptil hjärnan vaknar o logiskt tänkande blir ett minne blott..

Jobbigt som fan att vara kille men lite får man ju lida för förmågan att stå upp o pissa!!!

Ta det som en komplimang..
 

njelger

Guest
Jag gör samma med killar.

Sen ser man ju i 99% av fallen bakifrån om det är en tjej.
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Den gemene sporthojspiloten är väl hormonstinn, djurisk och förbannat mogen. Eller?



Edit: Förresten, gärna lätt dyslektisk, skenförsäkrande och har vurpat 14 gånger också. Eller?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
issi skrev:
2493915
Kille på hoj kör upp och ställer sig bredvid... Killen ser då till sin stora fasa att det är en tjej på hojen bredvid... :skrämd
Detta triggar något typ av adrenalinpåslag vilket i sin tur resulterar att han genast börjar gasa lite extra, försöker se så stor, stark, och cool ut som bara han kan. När trafikljuset äntligen slår förvandlas han till någon typ av stuntkung och vrål-kör iväg, allra helst på bakhjulet med ena handen på höften coolt kollandes bakåt för att se min imponerade min...


/issi


Jag skulle nog reagera precis tvärtom, bli lite förlägen när jag ser att det är en tjej som jag står bredvid, och när det blir grönt så skulle jag nog låta henne åka före, så hon inte ser när jag får motorstopp efter 2 meter och tippar in i mötande körbana:näsblod
 

Crotchrocket

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 -03
Haha, hade jag ens försökt så hade jag väl dratt ner i diket på bakhjulet eller slått runt. Men det var en väldigt underhållande beskrivning :tummenupp
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
om jag kunde slanga iväg, tittandes bakåt med bara en hand på styret så skulle jag också göra det vid varje trafikljus. fast jag skulle inte göra det för att imponera på folk, jag skulle göra det för att irritera folk :D
 

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Ricken skrev:
2493932 Jag skulle nog reagera precis tvärtom, bli lite förlägen när jag ser att det är en tjej som jag står bredvid, och när det blir grönt så skulle jag nog låta henne åka före, så hon inte ser när jag får motorstopp efter 2 meter och tippar in i mötande körbana:näsblod

Hahaha.. DÄR känner jag igen mig.. :Rockbanan
 

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxern såld :(
jag känner igen det där men kan bara hålla med,det e sjukt underhållande å se på. Den ena e värre än den andra:) det blir typ halva nöjet me stadskörning...:)
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Ricken skrev:
2493932 Jag skulle nog reagera precis tvärtom, bli lite förlägen när jag ser att det är en tjej som jag står bredvid, och när det blir grönt så skulle jag nog låta henne åka före, så hon inte ser när jag får motorstopp efter 2 meter och tippar in i mötande körbana:näsblod

Moahahahhahah!!!

Gentlemen... tack för att ni finns :D
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Helt normalt djurbetende, betyder "Jag vill skruva in min bult i din mutter":D

Skämt o sido, du har nog haft otur vid korsningarna, för jag känner då ingen som ändrar sitt körsätt bara för att det finns en tjej på hoj i närheten, inkl mig själv.
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Hmm för min egen del så spelar det ingen roll om det är en brud eller kille som står vid rödljuset!. Det är slangen som gäller oavsett :tummenupp :yoparty .. Hmm man blir ju på ngt lustigt sätt taggad av att ngn står bredvid av ngn lustig anledning. Självklart gör man inte så varje gång men ibland blir man ju helt bananas i skallen :tomten ..

O är det en brud så är det ju bara ett plus ju :tungan :tummenupp

Jag som trodde att man skulle mogna när man blev äldre :mad:
 

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Växjö/Kalmar
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
StephanD skrev:
2493963 Helt normalt djurbetende, betyder "Jag vill skruva in min bult i din mutter":D

Skämt o sido, du har nog haft otur vid korsningarna, för jag känner då ingen som ändrar sitt körsätt bara för att det finns en tjej på hoj i närheten, inkl mig själv.
Det sker omedvetet, om man nu inte är för gammal för att utsöndra några mängder med hormon alt. redan ynglat av sig..
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Haha, nu har du missuppfattat allt igen Issi. Ditt rykte sprids fort så när grabbarna får se att det är du som sitter på hojen så tänker de, shit, bäst att dra så fort som möjligt så jag inte får stryk. I all hast så råkar hojen stegra lite för att de var så närvösa :) Så måste det vara, jag blir iaf skiträdd när du kommer för nära ;)
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
lady skrev:
2493956 jag känner igen det där men kan bara hålla med,det e sjukt underhållande å se på. Den ena e värre än den andra:) det blir typ halva nöjet me stadskörning...:)

Precis... Otroligt underhållande :D

Det blir ju sällan tråkigt att köra i stan, trots rödljus.

Så tack alla killar för underhållningen!!! :pannkyss
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Blå R1 skrev:
2493971 Det sker omedvetet, om man nu inte är för gammal för att utsöndra några mängder med hormon alt. redan ynglat av sig..

Dom flesta gubbar tänker nog mer med det lilla huvudet ju äldre dom blir.
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
MILKY skrev:
2493964 Hmm för min egen del så spelar det ingen roll om det är en brud eller kille som står vid rödljuset!. Det är slangen som gäller oavsett :tummenupp :yoparty .. Hmm man blir ju på ngt lustigt sätt taggad av att ngn står bredvid av ngn lustig anledning. Självklart gör man inte så varje gång men ibland blir man ju helt bananas i skallen :tomten ..

O är det en brud så är det ju bara ett plus ju :tungan :tummenupp

Jag som trodde att man skulle mogna när man blev äldre :mad:

Ecksackt !

För de flesta sporthojare jag känner kvittar det nog om det är en tjej eller gubbe med rollator. Allra roligast är gubbar på glidare som börjar skaka på huvudet :arsele
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
M:et skrev:
2493978 Haha, nu har du missuppfattat allt igen Issi. Ditt rykte sprids fort så när grabbarna får se att det är du som sitter på hojen så tänker de, shit, bäst att dra så fort som möjligt så jag inte får stryk. I all hast så råkar hojen stegra lite för att de var så närvösa :) Så måste det vara, jag blir iaf skiträdd när du kommer för nära ;)

Duktig... !

Jag är stor, stark och livsfarlig!!! Grrrrrrr
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top