kikker 5150 "bobber"

• Thread starter Thread starter gbr
  • Start date Start date
finns 250 v-twin me. jo har sett att det brukar dyka upp en del bobber på sånna på blocket. även vn800 classic m.m.

De är riktigt snygga men varför går man inte hela vägen och stoppar i en motor som inte är så förbannat ynklig?
En lågtrimmad twin på 750cc med ett effekttutag på 45-50 hkr i en sådan här hade varit helrätt, nu blir det mest som maskeradkläder, det föreställer något det inte är.

Last edited:
Tror det är en sådan som finns att skåda live här i Norrköping. Fräck som fan. :tummenupp

De är riktigt snygga men varför går man inte hela vägen och stoppar i en motor som inte är så förbannat ynklig?
En lågtrimmad twin på 750cc med ett effekttutag på 45-50 hkr i en sådan här hade varit helrätt, nu blir det mest maskeradutsyrsel, det föreställer något det inte är.
För att det inte tillverkas några billiga 750 twinnar i Kina?

En lågtrimmad twin på 750cc med ett effekttutag på 45-50 hkr i en sådan här hade varit helrätt, nu blir det mest som maskeradkläder, det föreställer något det inte är.

Det finns redan:
http://www.exilecycles.com/

Edit: bortsett från biten med 750cc och lågtrimmad kanske

Last edited:
Fyfan vad hårda. Hade lätt kunnat ha en sådan och glida runt i stan

Så här kommer min Shadow se ut efter vintern

[YOUTUBE-ID]_0r9cklYflc[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Så här kommer min Shadow se ut efter vintern

[YOUTUBE-ID]_0r9cklYflc[/YOUTUBE-ID]

Hur funkar det, köper du ett rullande chassi och flyttar över alla delar eller?
Kikade en snabbis på ebay och det finns ju massor med rullande chassin på andra sidan pölen. Nästa så man blev sugen på att köpa en billig shadow och ge sig på ett sådant bygge själv :tummenupp
Måste väl funka att flytta över ramnummer från hojen och regga den som ombyggt fordon kanske?

Tänk om man kunde få tummen ur och renovera sin 500cc paralelltwin på typ 20hk :gnissla
Skulle nog vara rätt ensamen om en iaf.

Riktigt het.
Fast enligt mig så hade det varit ännu hetare med kortare pipor :tummenupp

Klart det blir andra pipor..
Se här under.

Hur funkar det, köper du ett rullande chassi och flyttar över alla delar eller?
Kikade en snabbis på ebay och det finns ju massor med rullande chassin på andra sidan pölen. Nästa så man blev sugen på att köpa en billig shadow och ge sig på ett sådant bygge själv :tummenupp
Måste väl funka att flytta över ramnummer från hojen och regga den som ombyggt fordon kanske?

Köpte en Honda Shadow 600 i somras som komplement till zx12a, för att typ ha som cafe räser. Den va redan choppad av förra ägaren, dock vill jag ha lite mer old school liknande boober med apehangers och mattsvart lack, och själv klart måste man ju ha röda fälgar med WW´s och en snygg vit sadel. ska bara arslet ur soffan och komma över att kärringen dumpa än, sen blire meka av !!

Dock kommer mina vara lindade med avgaslinda för en lite mer old school känsla..

Bifogat

• C650010_1692.jpg
    C650010_1692.jpg
    103 KB · Visningar: 61
Se här under.

Köpte en Honda Shadow 600 i somras som komplement till zx12a, för att typ ha som cafe räser. Den va redan choppad av förra ägaren, dock vill jag ha lite mer old school liknande boober med apehangers och mattsvart lack, och själv klart måste man ju ha röda fälgar med WW´s och en snygg vit sadel. ska bara arslet ur soffan och komma över att kärringen dumpa än, sen blire meka av !!

Dock kommer mina vara lindade med avgaslinda för en lite mer old school känsla..

Precis så ska det seut :tummenupp

Se här under.

Coolt.
Satt och kikade lite, det verkar ju inte vara direkt så att man behöver köpa sig en annan ram utan det ser ju ut som man bara plockar av allt "onödigt" och sätter dit en liten "cykelsadel".
Ska du svetsa svingen också och köra utan dämpare eller är det bara avplockat allt onödigt?

Coolt.
Satt och kikade lite, det verkar ju inte vara direkt så att man behöver köpa sig en annan ram utan det ser ju ut som man bara plockar av allt "onödigt" och sätter dit en liten "cykelsadel".
Ska du svetsa svingen också och köra utan dämpare eller är det bara avplockat allt onödigt?

Kommer nog köra soft tail, med springs under sadeln, då man har kass rygg så måste man få lite hjälp...

Så här ser min ut för tillfället, likadan hoj som i filmen, fast med lite lull lull på, ska dock fixas en hel del i vinter..

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    56.1 KB · Visningar: 103
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär