Kikade efter ny cykel

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Var hos en mcsäljare igår och kikade lite på vad man eventuellt skulle kasta upp lite pengar på. Till min fasa insåg jag att alla cyklar som ens antyder till sport/touring ligger ta mig tusan i fök.7 :skrämd
Vart helt klart sugen på den nya SV1000 fast det är bara att glömma då den bästa premien på den var 12000 hel/halv.
Jag vägrar köra glidare slutar hellre att köra båge i så fall :mad:

Marals76 skrev:
Var hos en mcsäljare igår och kikade lite på vad man eventuellt skulle kasta upp lite pengar på. Till min fasa insåg jag att alla cyklar som ens antyder till sport/touring ligger ta mig tusan i fök.7 :skrämd
Vart helt klart sugen på den nya SV1000 fast det är bara att glömma då den bästa premien på den var 12000 hel/halv.

12000:-/år är ju inte så mkt! finns väl många som betalar det tredubbla minst..

Re: Re: Kikade efter ny cykel

kajlyl skrev:
12000:-/år är ju inte så mkt! finns väl många som betalar det tredubbla minst..

Det var 12000 per halvår... vips, så var vi uppe i 24000 per år..

Re: Re: Re: Kikade efter ny cykel

John skrev:
Det var 12000 per halvår... vips, så var vi uppe i 24000 per år..
Kan ju inte köra gata så mycket mer än 6 mån/år iallafall ju...

Nä, men man kan åka två pers till långtbortistan i minst två veckor för 12K. Jag tycker inte det är värt de pengarna i F.
Då är det bättre med bara trafik. Fast det svider nog på en ny hoj, speciellt om den blir stulen :skrämd

Kan någon förklara för mig varför vagnskadegaranti alldrig har ingått när man handlar en ny hoj? Det var bara några år sedan några bilmärken avskaffade det.

Jag skulle tro att det skulle höja nyförsäljningen en del om det ingick ett år vagnskada :crash

Varför inte ta halvförsäkring istället. Kolla även vad de ska ha om man betalar per månag mm. Ring också runt och kolla försäkringen på din hoj hos olika försäkringsbolag. Själv så fick jag den högsta på 38.000:- . Nu hittade jag dock försäkringsbolag som som gick loss på 700:-/mån.

Kolla runt lite, kolla på olika alternativ, det rekomenderar jag dig. Kostar inget att fråga :tummenupp

Marals76 skrev:

Om du nu är sugen på sv1000.. testa sv 650 istället. Förvånansvärt trevlig maskin. Men lite trim blir den jäkligt rolig att köra. Försäkringen låg på runt 8000 helförsäkring helår när jag kollade senast hos bilsport&mc.
Annars är ju en Motard ett bra alternativ. Har precis skaffat mig en och det är buskul :crash Betalar under 5000 helår för den!

Marals76 skrev:

Köp en Triumph. De är ju relativt billiga i försäkring. :)

Men vadå? Du har ju en åskkatt och en offroadare! Håll käft och var glad, kapitalistsvin.

:p

Gustav1 skrev:
Men vadå? Du har ju en åskkatt och en offroadare! Håll käft och var glad, kapitalistsvin.

:p

Fan vad full av skit du är :crash
Ta din tunga blysläde och lägg dig :D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...