kidnappat modem

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
har fått en faktura för att jag ska ha surfat 23 sec på datanet asian kontakt till en kostnad av 300 spänn.
förutom att jag hatar luder,asiater som är luder och framför allt skåningar som säljer luder oavsett ursprung så är ju frågan vad man ska göra.ska inte ner till malmö förren om ett par månader så att man kan inte stycka de äkliga små svinen innan de fyllt min brevlåda med skit.
vet om att jag inte är skyldig till att betala nått jag inte skrivit ett avtal på och framför allt inte gjort,då blir jag ond men har för mig att jag är tvungen att bestrida det på nått vis:

om jag skickar ett rekomenderat brev till de där jag bestrider deras krav är jag klar sedan?

räcker det att skicka ett vanligt brev då de ändå inte lär hämta oavstående skiten,om jag gör det,så säger de att de inte fått nått säkert men i vilket fall kan de göra nått åt saken?

om jag bara skiter i alla deras tomma hot,kan de verkligen komma nån vart då?
är det inte så att motparten måste bevisa att jag slutit ett avtal med de och då måste dra mig till rätten via kronofogden ?

om de inte dyker upp personligen till rätten då,är jag frikänd då?
(människor kan ju snava på staketet och fastna i hamnen)

i´m about to be evil.....

Last edited:
Gå in konsumentverkets hemsida och läs hur du ska bete dig. Det var på TV för inte så länge sen och dom instruerade hur man skulle göra.

Framförallt skulle man INTE använda sin egen namnteckning på någonting alls utan ENBART texta sitt namn. Dom klipper och klistrar din signatur på eventuella "beställningar" som dom kallar det. Brorsan fick också en liknande faktura som han har bestridit. Han har inte hört nåt av dom sen i Mars.

Jag analyserade hemsidorna som åstadkommer det där och det är en kombination av Java, Javascript och Active-X som gör att du ENBART behöver föra muspekare över ett objekt på hemsidan så kopplas ditt modem ned och din dator ringer upp ett nummer. Dvs du behöver inte ens klicka OK för att det ska ske. Det numret den ringer har Caller-ID som registrerar vem som ringt. De skickar en faktura på den person som äger det abbonemanget.

jo det låter likt,i detta fall aktiverades det av att jag stängt sidan med x antagligen.
tänkte skriva brevet jättefint textat och inte skriva under det alls.

skönt då har man nått attt göra när sånt här händer....

Lite ot kanske men jag har alltid undrat hur sådant här funkar för folk som har bredband?? Dom har ju inget modem som kan koppla ned och ringa upp.

MrGooFy skrev:
Lite ot kanske men jag har alltid undrat hur sådant här funkar för folk som har bredband?? Dom har ju inget modem som kan koppla ned och ringa upp.
det gör det inte, såvida inte de har ett modem som är inkopplat

de kan gå in och ändra så att du surfar med deras abenomang på adsl och har då en dygnsavgift på 299 kr.

de finns på vattenverksvägen 22 i malmö för de som undrar vart vi ska elda....

skulle jag förlora och behöva betala så ska ni få se på fan.
källarcenen i pulpfiction är mild :mad:

igelhammar skrev:
de kan gå in och ändra så att du surfar med deras abenomang på adsl och har då en dygnsavgift på 299 kr.

Var har du fått den informationen ifrån? Det är nämligen praktiskt omöjligt.

ADSL-modem går inte att kidnappa.

kompisens dator blev nappad för ett tag sedan,okej han är helt kass på datorer men i alla fall när han startade upp skiten så låg det en grej o autostart som gick in och ändrade inställningarna.
att det händer är för mig bevisat men jag har bara hört talas om nått annat fall innan så det verkar vara tämligen ovanligt,kan bero på att alla nästan har virusprog och brandväggar iooffs.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP