Jaha, då har provåkningskarusellen börjat.
Kom precis tillbaka från att ha provat en 04's KTM 660, med akra rör, ombestyckad fugge och avstrypt.
Det första jag insåg är att jag inte kickat hoj sedan tonåren, lyckades nästan med konstverket att lägga hojen på sidan vid första kicken. När man väl fått igång maskinen får man inte ta ned stödet för då slår tändspärren till, mindre brilliant lösning.
Nåväl, väl i rullning måste jag erkänna att det var gott med mos i LC4'n, framhjulet seglade lungt och fint till väders på lågväxlarna, t.o.m en vingelpanna som jag kan plocka lite balla poser-wheelie-poäng på en 660.
Att motorbromsa ned på för låga varv ledde till bestraffning i form av att motorn dog; ser bilden i huvudet hur en kö byggs upp bakom mig på sveavägen medans jag kickar igång hojjen vid rödljuset mitt i rusningstrafiken... misstänker att hojen är mindre grinig när den är riktigt varm.
Nej, har nog gjort det bittra konstaterandet att jag är en kostymfjolla, som inte orkar kicka hoj efter en 14-timmars arbetsdag.
Ska prova en 640 härnäst, tror inte jag kommer märka någon direkt skillnad i effekt, då jag är van vid 100 hästar+ mer än en 660 har, så några hästar hit eller dit lär nog inte göra någon skillnad.
Jakten fortlöper, något med elstart härnäst.
/Fenix
Kom precis tillbaka från att ha provat en 04's KTM 660, med akra rör, ombestyckad fugge och avstrypt.
Det första jag insåg är att jag inte kickat hoj sedan tonåren, lyckades nästan med konstverket att lägga hojen på sidan vid första kicken. När man väl fått igång maskinen får man inte ta ned stödet för då slår tändspärren till, mindre brilliant lösning.
Nåväl, väl i rullning måste jag erkänna att det var gott med mos i LC4'n, framhjulet seglade lungt och fint till väders på lågväxlarna, t.o.m en vingelpanna som jag kan plocka lite balla poser-wheelie-poäng på en 660.

Att motorbromsa ned på för låga varv ledde till bestraffning i form av att motorn dog; ser bilden i huvudet hur en kö byggs upp bakom mig på sveavägen medans jag kickar igång hojjen vid rödljuset mitt i rusningstrafiken... misstänker att hojen är mindre grinig när den är riktigt varm.
Nej, har nog gjort det bittra konstaterandet att jag är en kostymfjolla, som inte orkar kicka hoj efter en 14-timmars arbetsdag.
Ska prova en 640 härnäst, tror inte jag kommer märka någon direkt skillnad i effekt, då jag är van vid 100 hästar+ mer än en 660 har, så några hästar hit eller dit lär nog inte göra någon skillnad.
Jakten fortlöper, något med elstart härnäst.
/Fenix