Kicka igång KTM efter den surnat?

nausea

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Suzuki DRZ400 SM
Har haft KTMen snart 2 veckor.. Har en gång tidigare haft problem att starta den, stod 1-2 timmar och kickade utan start.. Sedan "lärde jag mig" lite bättre hur jag startar den, så sedan dess har den startat på 1-2a kicken.

Tills idag.

Skulle testa nya insatsen till systemet som en vän snickrat ihop, vet inte om det var orsaken..

Hur som helst kickade jag ett bra tag utan att den startade. Lite med choke, lite utan... En gång startade den en sekund sen dog den (utan choke) men efter det var det inte särskilt nära....

Testade ett tips jag läst att om man kickat för länge ska man hålla in max gas och dekomp o kicka en 5-10 ggr, och sedan försöka... Gjorde detta några gånger, och efter det var det liiite närmare att den startar, men ändå ingen start.

Är detta för den surnat av allt kickande? Bidrar chokandet till att den inte startar? Vad ska / ska man inte göra när den vägrar starta? Kan detta ha att göra med att ventilerna behöver justeras? (ska ordna ventilerna ASAP).

Har besiktning på tisdag och vill ju inte stå där o inte kunna starta :huvet

kolla om det funkar bättre med varmstarten ute om den surnat, det gör min...

nausea på annan inloggning:

Skulle nyss testa starta igen.. första kicken händer inget, sen när jag ska kicka runt några gånger med dekompen så småller den till som fan så jag halft flyger av... detta alltså med dekompen i..:S vågar knappt försöka igen, några synpunkter/råd?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D