Kick Yamaha ttr 600

mikaelmats

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Hoj
Honda SuperBlackbird
Hej jag lyckades förstöra min kick ikväll den sprack i den delen som sluter om axeln. :mad:
så nu undrar jag om nån har något tips var jag kan köpa en ny snabbt!
Har ingen lust att beställa en på den lokala yamaha återförsäljaren då det brukar ta 2 veckor att få hem grejor man beställt.

mikaelmats skrev:
Hej jag lyckades förstöra min kick ikväll den sprack i den delen som sluter om axeln. :mad:
Har ingen lust att beställa en på den lokala yamaha återförsäljaren då det brukar ta 2 veckor att få hem grejor man beställt.

Knäckte min också en kall vinterdag, jag svetsade ihop den och beställde en ny. Den gamla funkade tills den nya kom.
Kolla att kicken tar stopp på rätt ställe, om du har böjt fotpinnshållaren vid en vurpa kan stoppen ta fel på kicken och ge en brytverkan på kickhållaren.

mikaelmats skrev:

Yamaha:s alla å-f har väl specialavtal med DHL / Ups eller nåt så det de
beställer idag får de väl med bud från centrallagret dagen efter har jag för mig?

Jag lämnar in den för svetsning imorgon, Hoppas det blir bra!
annars får jag köpa en ny, kostade 1019 kr på yamahacenter.
Som hittat alltså :mad:

Jag har en extra liggande tror jag. Förutsatt att inte kicken heller har ändrat sig sedan -84 :hihi

Monterade tillbaka efter svetsning höll 2 kick sen sprack den igen.
Så det blir till att köpa en ny eller beg!
Är så svårstartad utan har jag märkt :gnissla

mikaelmats skrev:
Finns det där? kollade lite i pdf katalogen hittade ingen kick.

Jag letade också som fan men hittade inget, skumt? Jag köper alla mina delar hos dom, tycker fantamej dom borde ha kickar också. Ledsen :\ Lycka till

jag svetsade också min men den sprack efter två kickar, sen lämnade jag in den till grannen som jobbar på volvo flygmotor eller nåt liknande så han fick svetsa ihop den på jobbet och låta den kylas ner i nån sandbädd eller liknande. Bra blev det iallafall. Annars tror jag inte att du behöver köpa en hel kick, jag tror det går att beställa den nedersta delen löst för en 5-600,-

Andyman_se skrev:
jag svetsade också min men den sprack efter två kickar, sen lämnade jag in den till grannen som jobbar på volvo flygmotor eller nåt liknande så han fick svetsa ihop den på jobbet och låta den kylas ner i nån sandbädd eller liknande. Bra blev det iallafall. Annars tror jag inte att du behöver köpa en hel kick, jag tror det går att beställa den nedersta delen löst för en 5-600,-

Jag köpte en beggad av Blip här på forumet.
Blev billigt och jag fick den snabbt! :tummenupp

mikaelmats skrev:
Jag köpte en beggad av Blip här på forumet.
Blev billigt och jag fick den snabbt! :tummenupp

Gött att du blev nöjd. Kicken härstammar från en -84:a, tur att inte yamaha uppdaterar så ofta :D

Back