Kick till RD350

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Min kick har börjat bli ganska sliten nu, å envisas med att fällas ut när jag inte vill det. E det nån därute som har en kick till RD350 -85 som han inte behöver?

PacMan skrev:
Min kick har börjat bli ganska sliten nu, å envisas med att fällas ut när jag inte vill det. E det nån därute som har en kick till RD350 -85 som han inte behöver?

Ta en vanlig slangklämma och sätt runt ramröret som går på samma sida som kicken. Dra ihop den till lämplig storlek så att du kan trä den över licken och på så sätt spärra att den fälls ut.

När du ska sparka igång hojen så är det bara att lyfta upp klämman ett par cm och kicken är fri för att fällas ut.

DumDum skrev:
Ta en vanlig slangklämma och sätt runt ramröret som går på samma sida som kicken. Dra ihop den till lämplig storlek så att du kan trä den över licken och på så sätt spärra att den fälls ut.

När du ska sparka igång hojen så är det bara att lyfta upp klämman ett par cm och kicken är fri för att fällas ut.

Hmm, kanske kan va nåt. Kan testa å se om jag kan få det att se hyfsat snyggt ut. Tack för tipset! :tummenupp

PacMan skrev:
Hmm, kanske kan va nåt. Kan testa å se om jag kan få det att se hyfsat snyggt ut. Tack för tipset! :tummenupp

Nä, snyggt är det inte men det funkar.

oFFkeFF skrev:
Bort med kicken, den är inte racemässig ändå ;)

Nej, det har du ju rätt i, men frågan e om det är ballt eller bara töntigt att springa igång hojen utanför skolan... :confused:

Dumdum: Om det inte går att fixa en snygg lösning så ska jag nog försöka skaffa en ny kick ändå. Inbillar mig att min RD e ganska fin, å då vill jag ju inte ha nån enstaka halvsnygg lösning på kicken.

Kapten Stofil skrev:
passar inte en dt50-kick då?

...bara en tanke...

Hmm, inte helt omöjligt. Har faktiskt kvar min gamla DT-50 oxo, så det e lätt att testa. :)

skulle precis säga desamma, har ägt både dt50 o rd350 o tycker att hojarna har väldigt mycket gemensamt, så som kåpfästen, hel/halv/blinkers omkopplare etc.. o även kick =P

/ Hannes

PacMan skrev:
Hmm, inte helt omöjligt. Har faktiskt kvar min gamla DT-50 oxo, så det e lätt att testa. :)

skulle tro att det passar, hör av dig till Addemoto i malmö annars, de har en del olika kickar som du säkert kan övertyga dom om att mäta lite på...

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP