Kick problem Husaberg 650 06

Patteblge

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2012
Hoj
Husaberg Fs 650
Hej!

Får inte kicken att fungera den sitter fast. Antar att det är fjädern som spökar. Vet hur man spänner fjädern med axeln, men står nått i rep manualen om att man ska skjuta in hela axeln tills den tar stop låser man fjädern på det viset? Har sökt massor i forumet. Vore jätte tacksam om någon kunde förklara hur man gör.

Tack på förhand

Va ett himla aber när ja å polaren hade väck transkåpan på hans -06a... Detta va ett par år sen så ja minns inte glasklart men kickaxeln trycks ju in å ska stanna i detta läge... Efter otaliga försök å svordommar kom vi fram te att medans vi lirkade på kåpan så hoppade den ur detta läge å då låste sej allt... Vi tog en mejsel genom hålet för kickaxeln i kåpan för å hålla tryck på kickaxeln medans kåpan lirkades på...

Okej då förstår jag typ samma problem jag har nu allt verkar fungera tills kåpan sätts dit. Börjar bli lite jobbigt :( . Men det måste ju finnas nått knep för att få den att stanna kvar.

Lirka in den i rätt läge, ta en mejsel eller liknande genom kickhålet i kåpan, tryck in axeln medans kåpan sätts på plats, klart!

Det är ett helvete ibland att få axeln att sitta där den ska, speciellt om du har ett slitet ingreppsbleck. Enklast är att montera kickaxel, sen transkåpa och sist kopplingskorg. Då har du redan allt stabiliserat och klart. Var noga med att tajma balansaxel o vevaxel rätt bara.

Låter ju som ett bra alternativ att montera dit grejerna i den ordningen. Inte haft tid att skruva ännu blir på måndag, så tummen upp :) .

Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort