Kick orgnial/piratdelar

^Mats^

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
KTM 660 & KTM 990 Super Duke, FD: Yamaha R1, Honda CBR600F, Honda NSR 125
Hej jag har en fundering kring hur vanligt det är att kicken går av för er kollergor med stånka samt om det finns några tips på vart man kan köpa eventuella kickar i andra farbrikat (piratdelar till KTM mm).

Det är rätt vanligt, Hänt mej 2 gånger på samma hoj på 2års tid, man tycker att en kick bör hålla livet ut för dom är sjukt dyra.

piratkopior verkar vara svårt att få tag på till min cross så vet någon så SKRIV

Det är rätt vanligt, Hänt mej 2 gånger på samma hoj på 2års tid, man tycker att en kick bör hålla livet ut för dom är sjukt dyra.

piratkopior verkar vara svårt att få tag på till min cross så vet någon så SKRIV

Håller med 1000 spänn till min ktm... sen vill man ju ha en ligga i reserv också.

Last edited:
Att kicken går av har alldrig händt mig som jag kann minnas, om du inte menar att splinsen (lr hur det nu stavas) går sönder. Det har hänt mig många gånger i moppe tiden å är ett elände! Jo, jag tappade en i skogen i våras, dåligt fast skruvad, så den gick väl av:) Man kan ju tycka att en kick borde hålla hojens livs tid.

Att kicken går av har alldrig händt mig som jag kann minnas, om du inte menar att splinsen (lr hur det nu stavas) går sönder. Det har hänt mig många gånger i moppe tiden å är ett elände! Jo, jag tappade en i skogen i våras, dåligt fast skruvad, så den gick väl av:) Man kan ju tycka att en kick borde hålla hojens livs tid.

ja för 1700kr borde min rm250 kick klara sej livet ut men nej det gör dom inte

min första gick av mellan dom separata delarna som gör att man kan vrida ut kicken (okänd anledning)

Den andra gick sönder efter en spricka som växte tills den gick av, troligen slagit i kicken & bildat en spricka som växte som cancer

ja för 1700kr borde min rm250 kick klara sej livet ut men nej det gör dom inte

min första gick av mellan dom separata delarna som gör att man kan vrida ut kicken (okänd anledning)

Den andra gick sönder efter en spricka som växte tills den gick av, troligen slagit i kicken & bildat en spricka som växte som cancer

1700:confused: Det va som f-n! Jag tyckte husky var i överkant med 1300 för en kick! Trodde japsarna var billigare, typ runt 800:-
Minns när jag köpte ny till dt50 'n way back at den kosta rundt 400.... En sak har jag lärt mig, det lönarsig ALLDRIG å köpa en risig cross å tro att det går å renovera billigt:D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back