kick axel på husa byta

nisse

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
speed3 husaberg fs 650 honda cbr 600 triumph legend
e de svårt att byta kickaxel på husa 02a
gick av idag vad kravs snälla väntar på svar

men e de något svart om man e en hyffsad skruvare

Nej, det är inte speciellt svårt. När du fått bort transkåpan, håll reda på märkningen på dreven och ta bort kopplingskorgen. Kolla hur fjädern är spänd vid kickaxeln innan du tar bort axeln. Kolla att nya kickaxeln inte hoppar ut, montera omvänt. Ska inte vara så konstigt om du skruvat innan. Beställ ny packning till transkåpan med. :tummenupp

ok ska jag nog klara ska man byta koppling med när man ändå rivigt ner eller e de krongligt

tar en timme att byta nolla motorn innan du börjar det underlättar som sagt tänk på fjädern till kick axeln se alltid till att axeln är nertryckt i botten då du skruvar och hör du ett litet klick under tiden då du monterar tillbaka allt så börja om.... lägg bara cykeln ner då du skruvar så behöver du inte ens tömma oljan! ett lätt jobb om jag skall vara ärlig det löser du snabbt.
//Mcbudet
nisse skrev:
ok ska jag nog klara ska man byta koppling med när man ändå rivigt ner eller e de krongligt

det kommer inte massa fjädrar flygande när man börjar rota i de

nisse skrev:
det kommer inte massa fjädrar flygande när man börjar rota i de
Inte flygande men kickfjädern han ju få axeln att dra runt lite runt kuggarna så den hamnar i fel läge därav dedär klickljudet, om fjädern lossnar så är de bara att spänna om den den kommer inte att flyta ut. Kopplingsfjädrarna ska ha så pass långa skruvar på de flästa motorerna att de blir helt utspända när du skruvat loss dem alltså utan något tryck på sig. Alltså flyger ingenting. :tummenupp

Back