Kick återgår ej till ursprungsläge - KTM 660

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Har en 660 som gått 65mil och märkte igår att kicken ej alltid återgår till sitt ursprungsläge vid startförsök utan stannar halvvägs tillbaka (typ kl tre sett från vänster sida). Jag får alltså manuellt med foten föra den tillbaka till urpsrungsläget och sen försöka igen. För övrigt känns den som vanligt. Ngn som vet vad detta kan bero på ?

Tack på förhand
Marcus
 
mada skrev:
Har en 660 som gått 65mil och märkte igår att kicken ej alltid återgår till sitt ursprungsläge vid startförsök utan stannar halvvägs tillbaka (typ kl tre sett från vänster sida). Jag får alltså manuellt med foten föra den tillbaka till urpsrungsläget och sen försöka igen. För övrigt känns den som vanligt. Ngn som vet vad detta kan bero på ?

Tack på förhand
Marcus

Det är väl troligen något med kickfjädern.
Du har väl garanti kvar på en så ny cykel??
Jag hade kört till affären där den är köpt och sagt åt dom att fixa det.

//Mheel
 
mada skrev:
Har en 660 som gått 65mil och märkte igår att kicken ej alltid återgår till sitt ursprungsläge vid startförsök utan stannar halvvägs tillbaka (typ kl tre sett från vänster sida). Jag får alltså manuellt med foten föra den tillbaka till urpsrungsläget och sen försöka igen. För övrigt känns den som vanligt. Ngn som vet vad detta kan bero på ?

Tack på förhand
Marcus

Åk tillbaks å säg åt att laga, pronto, har du garanti så. Sen e det ju bara å låta dom beskriva vad som var fel om du e ute efter att lära dej nåt på kuppen, istället för att laga själv
 
Var ute och testade igen och det händer alltså inte varje gång utan mest om jag kickar med dekompen inne och inte tar i som när man kickar utan. När jag kickar till ordentligt så åker den mestadels tillbaka helt. Kanske inte är ngt problem men jag kan inte minnas att det var såhär i början.
 
Nope, så ska det fan inte vara.. Det är så på min men det är för att den tar i mitt ramskydd i tjock aluplåt jag har på sidan... Men nej, på din ska det inte vara så....
 
på min 660

Var det oxå så men det visade sig vara själva kicken som var monterad för långt in på själva kickaxeln.
Jag släppte på skruven som håller fast kicken och drog ut den ca 5mm på axeln så att kicken ligger "kant i kant" med kickaxeln.
Kan det vara något sånt på din med??
 
Det visade sig vara nästan samma sak här fast kicken satt för långt ut och tog emot fästet till fotpinnarna...ibland är förklaringen enkel...

AddeRS skrev:
Var det oxå så men det visade sig vara själva kicken som var monterad för långt in på själva kickaxeln.
Jag släppte på skruven som håller fast kicken och drog ut den ca 5mm på axeln så att kicken ligger "kant i kant" med kickaxeln.
Kan det vara något sånt på din med??
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top